Sony Vaio VGN-FS515B Review

Mescalino 8 juli 2006, 638 views

Sony Vaio VGN-FS515B

Pluspunten

• Heel stil
  • Wordt bijna niet warm!!
  • Mooi strak design
  • Zeer mooi en helder beeldscherm
  • Op C:\ schijf een apparte directory met alle drivers.

Minpunten

• Toetsenbord UK Layout (leestekens andere plek)
  • Trage hardeschijf
  • Opstart tijd hoog (zie vorig punt)
  • Kaal afgeleverd (geen extra's als tas of muis)
  • Recovery disc zelf maken

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik de laptop vrij kort heb.

Ik ben tot nu toe ZEER tevreden met de laptop. Hij ziet er erg mooi uit heeft een prachtig beeldscherm en hij wordt nauwelijks warm. Het niet warm worden vind ik een zeer sterk en opvallend punt. Ik heb diverse vrienden met een laptop maar hoor hun vaak zeggen na een paar uur "ik zet hem even uit want hij wordt erg warm".

Hij word geleverd met 1GB DDR2 wat voldoende is. Ik persoonlijk vind dit een minimum voor een laptop wat gebruik maakt van shared video geheugen.

Een minpunt vind ik de hardeschijf. Deze is zeer traag (4200rpm) wat resulteerd in een trage opstart tijd.

Opvallend is dat deze laptop geen TFT scherm heeft wat je in de meeste hedendaagse laptops terugvind maar een LCD scherm. Het X-black LCD scherm is heel mooi en geeft een zeer strak en helder beeld.

Een extra pluspunt vind ik dat ze op de C schijf een directory aan hebben gemaakt met ale drivers van de hardware die er in zit.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik bij iemand een laptop moet installeren en een uur op zoek ben naar juiste drivers.

Verder zit hij goed in de software. Hij word geleverd WinXP Home edition en diverse 90 dagen versies van Norton security en ghost en nog wat andere leuke programmas. Hij wordt compleet afgeleverd.

Wat een klein minpuntje is is dat hij kaal wordt afgeleverd voor wat betreft hardware. Je koopt een laptop en je krijgt een laptop, niets meer en niets minder. Hij komt zonder muis of tas of wat dan ook.

Conclusie:
Ondanks dit laatste puntje een de trage HDD denk ik dat deze Laptop zeker in de Top3 komt voor prijs en kwaliteit. Ik heb op veel plaatsen en diverse merken bekeken maar voor deze prijs moest je of iets in performance inleveren of iets meer betalen voor hetzelfde. Een aanrader naar mijn mening.

Heb jij ook een Sony Vaio VGN-FS515B?