Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DTA 19" Review

EfBe 19 april 2005, 543 views

Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DTA 19"

Pluspunten

• Zeer scherp, goede kleuren, veel monitor voor zeer weinig geld. Ook de dual ingang is erg handig.

Minpunten

• Niet echt. De usb poorten zijn niet USB 2.0 en de speakertjes zijn niet echt bruikbaar.

Zeer goede monitor met LCD achtig beeld voor een spotprijs. Mijn 1e versie was wat wazig en de instellingen bleven niet bewaard wanneer je van resolutie wisselde (bij spellen bijvoorbeeld). Je moet dan zelf bellen met IIYama service en die is mijns inziens gewoon erg goed. Ze ruilden zonder morren de monitor om voor een nieuwe, aan huis en kostenloos. De 2e versie is subliem en ik gebruik hem op 1600x1200 zo'n 12 uur per dag en ik kan van harte iedereen deze monitor aanraden.

De monitor heeft twee ingebouwde speakers maar die zijn niet echt te gebruiken voor muziek. Verder heeft de monitor een viertal USB poorten, deze zijn handig wanneer je snel even iets op bijvoorbeeld een USB stick wilt zetten of je digitale camera wilt koppelen aan je PC. Houd wel rekening met het feit dat de poorten niet USB 2.0 zijn, dus ze zijn wat trager dan een normale USB poort.

De monitor kan twee ingangen aan waartussen je kunt wisselen middels een knop in de voet. Dit is erg handig wanneer je een tweede computer wilt beheren maar remote desktop of XWindows niet altijd beschikbaar is.

• ATI Fire GL V3100
  • Windows 2000

Heb jij ook een Iiyama Vision Master Pro 454 HM903DTA 19"?