LevelOne Camcon FCS-3000 Review

signalman 27 september 2010, laatste update op 27 september 2010, 378 views

LevelOne Camcon FCS-3000

Pluspunten

• Goede infrarood ledverlichting

Minpunten

• Zonder speciaal gereedschap is de behuizing niet open te krijgen
  • Garantie vervalt indien behuizing opengemaakt wordt
  • Beeldkwaliteit
  • Waterdicht krijgen

Design & bouwkwaliteit Score: 2
Heb deze IP-cam enkele maanden geleden gekocht. Na enkele weken was de cam niet meer benaderbaar en werd via de webshop retour importeur/fabrikant gedaan. Vervolgens kreeg ik het product weer terug maar nu deed deze het helemaal niet meer. Vervolgens is het product weer teruggegaan naar de importeur/fabrikant. Deze heeft er een nieuwe kabel opgezet. Echter is de cam niet meer conform IP66 buiten te gebruiken. De kabel schuift vrij los in de behuizing.
Om gebruik te maken van de camera moet de behuizing opengeschroefd worden en wel om de volgende redenen:
1. camera richten
2. resetten wanneer het apparaat eventueel vastloopt
Echter met het openen van de behuizing wordt er ook een zegel verbroken en vervalt volgens importeur/fabrikant de garantie. In Nederland kan zoiets gelukkig niet en dit heeft de webshop naar behoren opgevangen. Het apparaat zelf heeft een degelijke metalen behuizing. De infraroodledjes bieden in het donker genoeg licht om op een afstand van 10 meter alles nog te kunnen zien. De bewegingssensor is in mijn ogen niet gevoelig genoeg om betrouwbaar als bewakingscamera in te kunnen zetten. Dit kan ook komen doordat dit specifieke geval misschien wat kuren vertoonde. De instelmogelijkheden zijn voldoende, maar houdt niet echt over. Verder is het beeld niet het mooiste wat ik heb kunnen zien.
Ik raad af om dit product te kopen voor deze prijs. Indien je iets zoekt voor binnenbewaking zijn er andere apparaten op de markt die er veel beter uitkomen voor een lagere prijs. Voor het inzetten buiten zou ik zelf nu op zoek gaan naar een andere camera (merk).

Heb jij ook een LevelOne Camcon FCS-3000?