Steelseries Aerox 3 (2022) Zwart Review
op zich een prima muis die erg licht is en daardoor soepel over het oppervlak schuift. Software werkt soms wat minder fijn en de vorm ligt net niet lekker in de hand. zijknoppen moeten best ver ingedrukt worden. Scrollwielknop niet accuraat
Pluspunten
licht gewicht verlicht USB-kabel had iets langer gemogen futuristisch - modern design voelt stevig aan
Minpunten
software werkt niet optimaal ligt niet lekker in de hand zijknoppen bedienen niet fijn middelste knop (scrollwiel) reageert niet altijd accuraat USB - kabel had iets (+25cm) langer gemogen
Eindoordeel
Ik heb deze muis te leen en schrijf mijn persoonlijke bevindingen hier neer.
Om met de deur in huis te vallen zou ik zelf deze muis niet zo snel kopen, maar omdat deze zo licht is kan ik wel begrijpen dat fanatieke gamers deze muis juist wel willen gebruiken.\
Zelf gebruik ik 2 andere muizen van een ander merk die qua kosten iets lager zitten dan deze , maar voor mijn handen veel fijner werken.
Als de muis goed is ingesteld is deze wel heel precies. en via de zelf installerende software kan je de muis naar wens instellen. Denk hierbij aan de versnelling bij het bewegen, of juist vertraging bij het stoppen. ook de verlichting is in 3 zones in te stellen.
Andere fijne optie is dat je verschillende profielen kunt aanmaken met elk hun eigen instellingen.
De instelling om precies in rechte lijnen heen en weer te bewegen kan handig zijn, maar in mijn geval mis je dan een stukje precisie om te kunnen aimen in een shooter.
De software bleef ook een paar keer hangen op oude instellingen die pas opgelost werden na het ontkoppelen van de muis en weer aankoppelen.
Dit is een enkele keer gebeurd waardoor ik de software wat minder ben gaan waarderen.
De muis ligt niet lekker in mijn hand als ik een game aan het spelen ben. kan zijn dat mijn handen te groot zijn, maar volgens mij valt dat wel mee
De bouw van de knoppen valt me ook een beetje tegen. de middelste muisknop reageert niet altijd als ik hem indruk, hij moet best ver ingedrukt worden voordat ie 'klikt'
De zijknoppen werken wel, maar ook die moeten redelijk ver ingedrukt worden voordat ze "klikken". Alle knoppen zijn daarentegen wel afzonderlijk in te stellen met de software. Je kan hier ook macro's maken welke je aan een knop toewijst.
Al met al heb ik hier een week mee gespeeld en moet toegeven dat de respons van de optische sensor wel goed werkt, zowel op een muismat als op een wat gladder oppervlakte.
Maar omdat de muis niet lekker in mijn hand ligt tijdens het gebruik blijf ik toch bij mijn eigen muis (Logitech G203 Prodigy)
Om met de deur in huis te vallen zou ik zelf deze muis niet zo snel kopen, maar omdat deze zo licht is kan ik wel begrijpen dat fanatieke gamers deze muis juist wel willen gebruiken.\
Zelf gebruik ik 2 andere muizen van een ander merk die qua kosten iets lager zitten dan deze , maar voor mijn handen veel fijner werken.
Als de muis goed is ingesteld is deze wel heel precies. en via de zelf installerende software kan je de muis naar wens instellen. Denk hierbij aan de versnelling bij het bewegen, of juist vertraging bij het stoppen. ook de verlichting is in 3 zones in te stellen.
Andere fijne optie is dat je verschillende profielen kunt aanmaken met elk hun eigen instellingen.
De instelling om precies in rechte lijnen heen en weer te bewegen kan handig zijn, maar in mijn geval mis je dan een stukje precisie om te kunnen aimen in een shooter.
De software bleef ook een paar keer hangen op oude instellingen die pas opgelost werden na het ontkoppelen van de muis en weer aankoppelen.
Dit is een enkele keer gebeurd waardoor ik de software wat minder ben gaan waarderen.
De muis ligt niet lekker in mijn hand als ik een game aan het spelen ben. kan zijn dat mijn handen te groot zijn, maar volgens mij valt dat wel mee
De bouw van de knoppen valt me ook een beetje tegen. de middelste muisknop reageert niet altijd als ik hem indruk, hij moet best ver ingedrukt worden voordat ie 'klikt'
De zijknoppen werken wel, maar ook die moeten redelijk ver ingedrukt worden voordat ze "klikken". Alle knoppen zijn daarentegen wel afzonderlijk in te stellen met de software. Je kan hier ook macro's maken welke je aan een knop toewijst.
Al met al heb ik hier een week mee gespeeld en moet toegeven dat de respons van de optische sensor wel goed werkt, zowel op een muismat als op een wat gladder oppervlakte.
Maar omdat de muis niet lekker in mijn hand ligt tijdens het gebruik blijf ik toch bij mijn eigen muis (Logitech G203 Prodigy)
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een Steelseries Aerox 3 (2022) Zwart?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!