Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (S-PVA, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp 2407WFP-HC Zilver, Zwart Review

mark235 7 juli 2006, 3.026 views

Dell Ultrasharp 2407WFP-HC Zilver, Zwart

Pluspunten

• G-R-O-O-T
  • Prachtig beeld
  • Veel aansluitingen
  • Net design

Minpunten

• HD issues via component
  • Lichte afname helderheid in de rechterhoek (weet niet of dit incidenteel of gebruikelijk is)

1 woord: GROOT! Je weet niet hoe groot 24" wide is totdat je het ziet, maar het went snel. Voor mij was het formaat nog een beetje een gok omdat ik van een 17" IIyama overstapte en nergens een winkel kon vinden waar een 24" monitor als showmodel stond. Heb de monitor besteld bij supradictus (rob) op ebay die in tegenstelling tot veel webshops geen absurd bedrag extra vraagt voor een 0 dode pixel en subpixel garantie voor een 24" model. Mijn model is overigens een revisie A02.

De beeldkwaliteit is subliem, prachtige kleuren met een goed contrast. Films en HD materiaal zijn icm met een Z-5500 echt heel erg mooi. Deze monitor is een ware verademing na een 17" TN paneel. Ik zie nu pas hoeveel subtiele kleuren ik allemaal gemist heb. De Helderheid vande 2407 is (te) hoog. boven de 38 krijg ik al hoofdpijn, maar in een kamer met veel zonlicht is het weer erg handig. Heb geen backlight bleeding kunnen ontdekken, en de zwartweergave is behoorlijk goed. (Is nog niet het niveau van een CRT maar komt er wel heel dicht in de buurt) Wel is me opgevallen dat bij mijn model de rechterhoek van het scherm iets donkerder is dan de linker. Het is bijna niet te zien, maar wel aanwezig. Ghosting is minimaal en gamen gaat prima. Jammer is wel dat nog maar weinig games widescreen support geven. Geen dode pixels, maar ja, daar betaalde ik dus ook voor. Heb geen banding of blurry text kunnen spotten, die problemen zijn in revisie A02 verholpen. Imput lag heb ik zelf niet getest, maar volgens widescreengaming is dit ongeveer 30 ms.

De 2407 zit volgepakt met handige aansluitingen. Een USB hub aan de linkerkant voor 2 usb aansluitingen en de populaire geheugenkaarten. VGA, DVI, S-video en component zijn ook aanwezig. Beeld via DVI is super, VGA is zozo, duidelijk minder scherp dan DVI. Met de component ingang zijn schijnbaar problemen als je een Xbox 360 of later een HD-DVD / blueray DVD speler wilt aansluiten. 1080P werkt niet en 1080i geeft ook problemen, alleen 720P gaat schijnbaar goed. Wel iets om op te letten als je je xbox wilt gaan gebruiken met deze monitor.

Het design is in mijn ogen simpel maar wel mooi. De monitor is in hoogte verstelbaar en heeft een pivot functie. Het verstellen gaat erg makkelijk en soepel. De knopjes voor de bediening van het OSD reageren goed op 1 na, die kraakt ipv dat er een mooi klikgeluid uitkomt. De bouwkwaliteit is goed te noemen en ik hoor geen gezoem van de voeding komen.

Afgezien van de problemen met de component ingang is dit een prachtige monitor die heel veel waar voor zijn geld geeft. Multitasking, films en games zijn echt een nieuwe ervaring.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp 2407WFP-HC Zilver, Zwart?