Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

LG DP1W Review

coconuttreeNewbie 27 september 2010, 2.799 views

LG DP1W

Pluspunten

• NedCast
  • WiFi
  • uiterlijk van het apparaat
  • video formaten

Minpunten

• traag opstarten
  • traag zoeken naar media op PC

Geluidskwaliteit Score: 4
Sinds 23 September bezitter van de LG DP1W ,zeer tevreden prijskwaliteit verhouding vormgeving en gebruikers gemak .Hij is makkelijk te installeren in het netwerk (WiFi) er zit een duidelijke gebruikershandleiding bij +punten zijn dat ik nu gedeelde media op mijn tv kan bekijken ook een +punt is NedCast hiermee kun je Youtube PiCasaWeb en Accu Weather bekijken .Klein -puntje is iets wat traag opstarten van het apparaat zelf en het opzoeken van media op de PC eenmaal gevonden werkt het super.
Een aantal weken terug eerst een Asus O Play gehad alleen werkte deze niet met Windows 7
in de winkel waar ik hem gekocht had van alles geprobeerd om hem werkend te krijgen niet gelukt.
daarom besloten hem in te ruilen voor de LG DP1W waar ik het geluk bij had dat deze goedkoper uitviel en als extra dat hier dus NedCast op zit al met al ben ik zeer tevreden.

Heb jij ook een LG DP1W?

Reviews door de redactie

Nogal een korte review:

1. Wat voor bestanden heb je getest?
2. hoe snel is het scrollen door het menu?
3. Kan je 1080p zien via wifi?
4. Heb je de bird scene getest om te kijken of het hoge bitrates aan kan?
5. Hoe ziet de ondertiteling eruit? zijn ze te verplaatsen en te vergrotenverkleinen?
6. DTS downmixing?
7. Of LG het product blijft ondersteunen met firmware is nog de vraag.
8. Wat voor chip wordt er gebruikt? (sigma 8653 dus)
9. Heeft het een ingebouwde ventilator? of is het volledig stil.
10. Hoe zit het beeld eruit vergeleken met de asus O!play
11. Bevat de muziek speler genoeg opties? zoals random en snel zoeken of via alfabet.

[Reactie gewijzigd door 256386 op 27 september 2010 17:37]

Inderdaad zeer karige review. Ben wel ge´nteresseerd in dit apparaat, maar kan er nog weinig inhoudelijks over vinden.

Je geeft geluid de minste waardering. Valt die tegen?
HD afspelen, wireless, gaat goed met HD formaten?
net aangeschaft en wat getest omdat mijn oude WD HD TV (1egen) problemen ging geven bij grote mkv's (1080) en het herkennen van audio streams. Ook iso's wilde niet goed meer met subs etc. Ik had er al wat over gelezen en na dat Youtube vidje van die coureur zag het idd wel positief uit.

Ten eerste is het model zeer strak het past precies bij mijn versterker en speakers (zwart/zilver) ook niet te hoog of te dik het zit nog tussen mijn onder frame van mijn 50 inch plasma tv van samsung.

Ik heb dus vrijwel alle bestanden getest die op mijn 2 usb schijven stonden.
MKV: Imax Transformers 2 1080 , Avatar 1080 , T4 (1080)
BD format *.mts
Vob files
Xvid
CSI/Mentalist x264

ik bekijk voornamelijk HD dus de mindere kwaliteits bestanden kijk ik nauwelijks meer.

Het scrollen gaat vrij snel een blok overzicht met 3 columns met 5-6 rijen.
De birdscene even gedraaid onder de mkv die ik had van Planet earth geen probleem.

Ondertiteling is te vergroten en te verkleinen maar moet wel ondersteund worden , sommige files gingen wel en sommige weer niet.

DTS downmixing staat als default ingesteld maar nog niet getest, meteen op mijn versterker aangesloten.

De rest zal ik nog testen , maar kwa prijs 122 euro bij mediamarkt (makkelijker ruilen als het nodig was) zeker mooi gezien de concurrentie AC ryan en WDHDTVlive, maar dit zijn weer wat oudere modellen.

Youtube werkt goed over Wifi, ook de HD fullscreens. Ook wat mkv animes gestreamed bekeken leverde geen problemen op.

gezien de design, prijs en de afspeelmogelijkheden zeker een toppie.
ik denk dat je pech hebt, ik heb 2 externe HDDs van lacie en wd en als die zijn aangesloten werkt de off button gewoon. De toetsen bovenop nog niet getest maar die gebruik ik dan ook niet normaal gesproken.

de ingebouwde web diensten zijn op dit moment alleen youtube, online foto store en weer service.

De netwerkbrowser herkent al mijn pc's en shares. Een kwestie van everyone full control als je een beetje verstand hebt hoe je dat moet instellen/en een afgesloten netwerk hebt natuurlijk. Nog steeds zeer tevreden over.

Apparaat maakt nauwelijks lawaai of heet zoals mijn vorige WD player.
Mediamarkt heeft naar mijn ervaring goede service kwa defect/omruiling/garantie en hoop dat je een goed werkende exemplaar kan ontvangen.
Inmiddels de mediaplayer maar eens ge-reset en opnieuw ingesteld (valt overigens weinig aan in te stellen) alles lijkt nu naar behoren te werken.

BD en DVD iso's speelt ie ook zo af, ben tot nu toe alleen nog geen bestanden tegengekomen waarbij ik de ondertiteling kon aanpassen.

Hij doet nu alles wat ie kan gewoon heel goed, heb nog geen enkele hapering in beeld en/of geluid waargenomen.

Het enige wat me op dit moment nog wel tegenvalt is de weergave van foto's, de kwaliteit ervan is heel goed maar het duurt erg lang voor een volgende foto geladen is, gelukkig is deze functie voor mij niet erg belangrijk maar misschien voor andere personen iets om op bedacht te zijn.
Losse subs (srt) werkt alleen als je niet DLNA kiest om je video mee te openen, maar die andere, gewoon je shared folders openen. Dan werkt het wel. DLNA ondersteund nog geen srt.
Ik heb hem ook gehaald bij de mediamarkt (voornamelijk omdat ik het de mooiste mediaspeler vind die ik tot nu toe gezien heb) maar kan er niks positiefs over zeggen, ga hem van de week wel weer terugbrengen en hoop dat ik toevallig een slecht exemplaar heb meegenomen.
Nu is het in ieder geval zo dat als ik m'n externe hdd aansluit, de mediaspeler nooit meer uit te krijgen is.
Ik moet dan de hdd loskoppelen, voeding lostrekken en weer aansluiten....wachten tot ie weer is opgestart en dan pas kan ik hem weer normaal uitschakelen.
Het is overigens ook al 2 keer gebeurd dat ik er geen hdd op had aangesloten maar dat ie dan ook niet uit te schakelen was.
Toetsen bovenop de speler werken niet, ingebouwde webserver kan ik alleen de naam van het apparaat mee wijzigen weet dus niet of er meer mogelijkheden op zitten of zouden moeten zitten.

Als het apparaat is zoals ik hem hier nu heb staan is het in ieder geval een zeer slecht produkt maar hoop maar dat ik gewoon even pech heb.
IK heb deze ook gekocht maar ik heb geen idee hoe ik de ondertiteling er onder krijg. Ik heb nu het .srt bestand bij de filmmap gezet, maar ik krijg geen ondertiteling. Wat is er nodig om de ondertiteling mee te laten draaien met de film?
Ik heb de DP1W nu 2 dagen in bezit. Aansluiten en aanmelden op mijn draadloos netwerk was geen probleem. Functies als youtube en AccuWeather zijn geinig, verwacht er niet veel gebruik van te maken.

Mijn probleem: de player kan mijn notebook niet vinden. In het menu HomeLink vind ik alleen LGDP1-EO5BAF (de player zelf)
Uiteraard is mijn notebook ook aangemeld op hetzelfde netwerk, net zo als mijn mobiele telefoon maar ook die kan de player niet vinden.

De vriendelijke LG klantenservice kon mij niet helpen.

Wie heeft er een tip voor mij?

Alvast bedankt
Klaas
mijn probleem is dat de media player geen mkv bestanden streamt. Alle andere ziet hij wel.
Hoe lost ik dit op