Specificaties 750W (80 Plus Bronze), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Cooler Master GX 750W Review

daantjer94 26 september 2010, laatste update op 27 september 2010, 3.304 views

Cooler Master GX 750W

Pluspunten

• Mooi
  • Zwaar
  • Lange kabels
  • Stil
  • Koel

Minpunten

• Niet modulair

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Deze voeding heb ik gekregen voor mijn computer, omdat de oude voeding niet meer voldeed. Hij komt van de MyCom nadat een veiling was gewonnen voor een OCZ SilentPro 700W, die niet meer aanwezig was, hierna hebben ze deze aangeboden als alternatief en hij hangt op het moment in mijn PC. Cooler Master heeft deze voedingen geïntroduceerd afgelopen Februari, en ik heb de High-End voeding. De GX 750W beschikt over een 80+ certificaat en een SLI-certificaat. De GX voedingen zijn ook beschikbaar in 550 en 650 Watt.

Specificaties

1x Samsung EcoGreen F2 1TB
1x Western Digital Caviar Green 640GB
Ram 8Gig Kingston Valueram 800 MHz

Het uitpakken
Kijk eens wat een mooie doos:
Alle informatie:

Zoek de verschillen:
Hier komt hij in:
En hij zit er in:
Kabels managen:
En dat waren mijn fotos voor vandaag.

Uiterlijk en afwerking
Het uiterlijk en de afwerking vind ik goed. De afwerking is juist bijzonder goed, er is niks op aan te merken. Voor het uiterlijk kan ik zeggen dat de sticker er best cool uit ziet en dat er voor de rest weinig te zeggen is, alle stekkers zijn zwart, en ook zwart gesleeved. De kabels zijn niet heel flexibel, maar wel lang, dus er is vrij makkelijk mee te werken. Het heeft wel veel moeite gekost ze weg te werken, maar het is goed gelukt.

Prestaties
Ik heb hem nog niet zo heel lang, maar de stroommeter draait niet sneller dan anders, dus geen nood. Ik heb niet de apparatuur om meer te testen, dus dit moet voldoende zijn.

Kabels
Aan de voeding zitten:
1x 20+4 Pin MoBo connector
1x 4+4 Pin CPU connector
4x 6+2 Pin PCI-e connector
9x SATA connector
3x 4 Pin Molex connector
1x 4 Pin Floppy connector
Mijns inziens is dit ruim voldoende voor bijvoorbeeld 2 high end kaarten en een hele hoop harde schijven. Helaas is het niet modulair, dus je hebt veel kabels in de kast.
De lengte is te zien in dit plaatje:

Stroomlevering
Dit grafiekje geeft wat weer over de geleverde stroom, mooi hèh?
Het is de verbetering voor de Extreme Power Plus-lijn en ja, hij geeft toch extreem veel stroom, tenminste 750 watt is vrij veel.

Mijn oordeel
Hij is goed, heel goed. Hij is goed vormgegeven, stil, zuinig en met 5 jaar garantie een goede koop. Nadeel is wel dat hij niet modulair is, maar daar krijg je veel voeding voor terug. Ik zou hem iedereen aanraden en hoop er nog veel plezier van te krijgen.

Heb jij ook een Cooler Master GX 750W?

Nette review en hoewel ik normaliter Coolermaster fan ben, zou ik deze voeding toch sterk afraden, zie deze review waarom.
Oh, goed dat ik dit zie.
Want mijn komende systeem zou namelijk wél over de 600W trekken.
En als die veel herrie maakt over de 600 dan moet ik van deze denk ik toch maar afzien.

Of zie ik dit verkeerd?
Zoals hierboven, als je hem tot 350W of iets erboven belast, is er niks aan de hand maar deze voeding haalt never nooit een stabiele 750W als je hem vol belast zonder dat de ripple en noise waardes de pan uitschieten. Dus als je een SLI of CFX gaat bouwen en beetje gaat overklokken, zou ik deze voeding links laten liggen.
Dat lijkt mij onlogisch, zeker omdat deze voeding voor high-end gaming is gemaakt, overigens wijkt mijn 3v lijn op zijn hoogst naar 3.34 v af, mijn 5v lijn is hier en daar een waarde van 4.97v of 5.02 en min 12v lijn geeft een waarde van 12.10 weer, wat komt door een extreem lage vraag van stroom, volgens CM
Daarom zeg ik, lees die review maar. Die gasten weten echt wel waar ze over praten.
but it is only safe to run this new Cooler Master unit up to 450 W
Dus nogmaals, het is geen slechte voeding maar als je hem vol belast en overbelast (want dat is pas een echte test) dan komen de kwaaltjes naar boven, zoals in dit geval ripple en noise. In jouw geval zul je hier nooit last van hebben maar ik zou er geen twee GTX480's op aansluiten en een oc'de i7 ofzo. :P
Al zou ik zelf deze voeding zeker niet 24/7 zwaar gaan belasten met CF 3D test etc.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 11 november 2010 23:58]

Doet het prima hier!

Weet je zeker dat het niet aan je voeding ligt? ;)
ik kan hem nu wel lezen, maar ik denk dat zij een verkeerde te pakken hebben, ik heb nog geen uitschieters gehad, overigens haal ik niet meer dan 350W eruit, maar ik doe mijn best
er staan thumbnails in
Wat is het probleem?
Als je er op klikt dan krijg je de vergrote foto te zien.
Voor het systeem dat je nu gebruikt is dit overkill. Met deze voeding kun je flink wat HDD's aansluiten en minstens 2 high-end grafische kaarten(HD5870/GTX470).

Wel veel foto's maar het mist nog al wat tekst.
Bijvoorbeeld de gemeten waardes van de voeding onder belasting(HWMonitor).

Misschien zou je ook wat foto's naast elkaar kunnen groeperen om het wat overzichtelijker te maken.
Ja ik ga mijn PC nog upgraden, dit is slecht zodat ik daar ook aan kan beginnen
Ga je je pc upgraden? 750W lijkt mij beetje overkill voor wat je er nu in hebt zitten namelijk.
Het is geen 750 Watt voeding, verre van zelf.

Mooie review trouwens, alleen de beoordeling van o.a. prijs en prestatie/stabiliteit zitten toch echt veel te hoog bij dit wan product. ;) Het is jammer dat de review van het retail exemplaar niet meer op Jonnyguru.com staat maar hier staat nog een klein stukje daarvan.
Heb de voeding binnen gehad load is zeker 650 watt no problemos zo still als wat niet normaal stil btw ^^ , dus wat mij betreft hebben ze gewoon een slechte psu gerevieuwd :P
Nee de hele GX serie is gewoon verschrikkelijk slecht, ook zeker niet slim om zo'n voeding op je nieuwe PC aan te sluiten, tenzij het niet erg is dat de rest van de PC word gesloopt.

Jonnyguru had ook een review online staan van een retail exemplaar, die kreeg een cijfer 3 op performance. De review is alleen niet meer online, de review die je nu ziet is van cherry-picked exemplaar, maar zelfs die kreeg maar een mager zesje.
Ziet er naar uit dat bijna elke reaguurder hier "noise" leest als "kabaal wat van de fan komt" ipv "storing op de 3.3V en 5V lijnen".
Wel erg raar dat alleen hun de voeding afraden vanwege die problemen ik zie nergens op internet een post met precies dezelfde problemen en als dit een algemeen probleem zou zijn dan zouden meerdere mensen hier ook over klagen op internet dus wat ik denk ze hebben gewoon de verkeerde imo (= maarja ik heb hem besteld hij is net binnen gekomen vanavond eens in elkaar zetten en eens kijken of die mensen echt weten waar ze over praten ;)
Dit is meer een korte beschrijving van je ervaring dan een review. Bovendien is dit zeker geen overkill zoals sommige kindjes dat hier zeggen. Een voeding is meestal het zuinigst en het meest stabiel op 50% load. Jouw systeem zal tussen de 350 en 400 watt vreten op full load dus het gekozen is gewoon prima. Als je weinig of niet gamed zou ik wel voor een 650 watt of 700 watt voeding hebben gekozen.