Specificaties Socket AM3 met AMD 890GX chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-890GPA-UD3H Review

theemstra 26 september 2010, laatste update op 26 september 2010, 863 views

Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Pluspunten

• Mooie indeling
  • 2 x16 aansluitingen (gewoon gebruikbaar voor PCI-e)
  • Prijs is goed te doen
  • Werkt met alle huidige hardware en ook voor de komende jaren

Minpunten

• E-Sata mist

Layout Score: 5
Algemene beoordeling
Ik heb dit moederbord gekozen omdat het een van de moderne in zijn soort is, geen budget model etc.
Hij heeft alle aansluitingen die ik nodig heb, E-Sata mis ik toch niet. USB3 was onder andere een overhalende factor maar vooral de SATA-600 aansluitingen. Het moederbord is bij de tijd met alles wat een Tweaker wil!

Featureset
Alles wat je nodig hebt zit op dit moederbord. E-Sata kan je eventueel zelf nog via een convertertje maken.
Een ge´ntegreerde videokaart is meegenomen, gebruik echter een externe. AM3 met DDR3, SATA-300+600, gewoon super!

Layout
Het moederbord is Úcht ontworpen - niet zoals vele anderen - om makkelijk te zijn. Het inelkaar zetten was daarom ook sneller gebeurt, geen kabeltjes die te kort zijn etc.
Bij mij zit alleen de SATA aansluiting voor een fan, maar die is er nu uit.

Prestaties
Niks op aan te merken! Na goed configureren van de BIOS start hij supersnel op en alles werkt netjes!
Heb lekker video's geconverteerd van AVCHD naar AVI en FLAC naar MP3-HQ en dat ging gewoon supersnel op mijn installatie.

Stabiliteit en betrouwbaarheid
Nog niks misgegaan, dus geen probleem.

Overklokbaarheid
Ik ben tot nu toe zeer tevreden met hoe hij loopt en heb hem nu 2 dagen dus ben er nog niet mee bezig geweest, tijdens het configgen van de BIOS zag ik wel dat er enorm veel opties voor zijn!

Compatibiliteit
Alles werkt tot nu toe gewoon, heb Windows 7 x64 en Ubuntu 10.04 x64 draaien met 4GB en alles schiet voorbij. Geen opmerkingen verder bij!

Ondersteuning door fabrikant
Voordat ik dit moederbord kocht heb ik de website eens goed bekeken en daar staat enorm veel informatie op. Onder andere een mooie tabel welke processoren bij dit moederbord passen! Superhandig!

Voor mij is het perfect te doen, beetje aan de hoge kant, maar goedkoop is duurkoop zeg ik altijd maar...

Heb jij ook een Gigabyte GA-890GPA-UD3H?

Reviews door de redactie

Misschien ook wel aardig om te vermelden welke processor en geheugen je gebruikt.
MrBlueEyes
Komt er aan, bedankt, helemaal vergeten.