Specificaties 16" (1366x768), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N61JQ-JX017V Review

Xtremer 30 januari 2013, 1.368 views

Asus N61JQ-JX017V

Pluspunten

• Core i7 720QM
  • 4 Gb Geheugen
  • ATI Radeon HD 5730M
  • Splashtop
  • Stille laptop
  • 64 Bits besturings systeem vanuit asus

Minpunten

• Geluid soms te zacht (Ligt deels aan bron)
  • Standaard geen Bluetooth, keuze van leverancier.

Ik heb deze laptop nu 1 maand in bezit. Ik heb deze laptop nu 2 jaar en 3 maanden in bezit.
De laptop bevalt zeer goed, vooral in vergelijking met mijn vorige laptop (Acer ferrari 1005 |:( )

Vooral de prijs-kwaliteit verhouding vind ik een zeer sterk punt.

Zoals de andere review al aanmerkt is het Splashtop zeer interessant, Alle basis functies zijn aanwezig, Zoals internet Skype enz. binnen enkele seconde nadat je op de Splashtop knop heb gedrukt vanaf uit stand.

De hardware is zeker netjes, vooral voor deze prijs.
Alleen ik heb mijn versie met 640Gb hd, DVD Combo, maar helaas geen bluetooth.. Tegenvaller dus.

Ik heb er persoonlijk nog een SSD express card ingezet van Transcend van 16 GB voor de pagefile & Readyboost.

De Touchpad in combinatie is zeer uitgebreid.
Geen irritante scrol balk aan de zijkant, maar scrollen doe je gewoon met 2 vingers op je pad verschuiven.
Tot 10 functies worden herkend door dit slimme touchpad zoals scrollen,vergroten,draaien & bladeren.

Soms heb ik het idee dat het geluid nog wel iets harder kan, omdat niet altijd alle bronnen even hard zijn opgenomen.

De buitenkant is netjes en degelijk afgewerkt.
Zoals ik deze review typ heb ik niet echt het gevoel of ik op een plastic doos typ door de Soft Coating.

Hardware Score's van HWiNFO32 Versie 3.60:

CPU Benchmark : 113007
FPU Benchmark : 78225
MMX Benchmark : 96914

Geheugen Benchmark : 5195 Mb/S

Hard Disk Benchmark (Zonder Readyboost functie op SSD Express card)

Read Burst : 112,23 Mb/s
Random Read : 23.68 Mb/s
Random Acces : 18.98 ms

Edit : 30-1-2013

Laptop nog steeds in bezit.

Ondertussen heb ik de Wifi kaart vervangen door een INTEL centrino advanced-n 6230.
Door deze wifikaart te gebruiken heb ik ook bluetooth functionaltiteit bij gekregen.

Gisteren heb ik mijn hdd vervangen voor een Samsung 840 SSD van 250 GB

Werkt voor de rest nog steeds probleemloos.
Enigste wat niet goed meer functioneerd is de webcam.
hier is een breuk in de interne kabel gekomen bij het schanierpunt van het scherm.

Heb jij ook een Asus N61JQ-JX017V?

Waarom is deze laptop niet meer leverbaar?
Wel raar ja. Ik heb hem zelf van Paradigit vandaan, en die hebben ook geen internet vooraad meer.
Voor de rest zie ik geen winkels meer die hem in vooraad heeft. :S
Hebben ze een goede laptop voor een leuke prijs op de markt gezet, Is hij niet leverbaar :S

[Reactie gewijzigd door Xtremer op 2 oktober 2010 20:45]

Deze laptop is alleen nog leverbaar (dacht ik gelezen te hebben) als Asus PRO64JQ, met één verandering: HDD van 640G (5400 rpm) naar 500G (7200 rpm).