LG HB-405SU Review

LOST 4 oktober 2010, 517 views

LG HB-405SU

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Uitgebreide specs
  • HDMI 1.3
  • Geluid ruime voldoende
  • Eenvoudig aan te sluiten en bedienen
  • Zeer compleet
  • Best buy for bucks

Minpunten

• Ventilator hoorbaar bij stilte/zachte geluid
  • Slap klepje voor DVD/bluray lade

Geluidskwaliteit Score: 4
Een home cinema bluray setje welke in Nederland nog niet officieel in de fysieke winkels wordt geleverd. Dus via internetshop besteld. Een scherpe prijs (220.-) , voor een zeer complete set.

Alles netjes iin 1 doos geleverd. Uitpakken, alles inpluggen en spelen maar. Erg eenvoudig en overzichtelijk. Allles wijst zo goed als vanzelf. Het engelstailge instructieboekje is goed te volgen, en nog mooier is dat de taal vh apparaat wel op Nederlands is te zetten, dus 'on screen' is alles ivm instellingen goed te begrijpen.

Klepje voor de lade en usb aansluiting voelt wat slapjes.

Hier nog geen FullHD tv, dus kwaliteit Bluray/DVD is nog niet optimaal te beoordelen.
HDMI aansluiting 1.3

Geluid wat voortkomt uit de satteliet speakers is m.i meer dan voldoende.

Diverse mogelijkheden mbt het (surround)geluid, waaronder bypass voor film en 2.0 stereo voor muziek...

~[aanvulling nu de alle speakers aangesloten zijn]
De ruimte die het vult is 4mx5m. Ik vind het geluid voor die ruimte een ruime voldoende krijgen.

De 5 Speakers/woofer zijn afzonderlijk in te stellen, zowel voor film als bij muziek (er is gelukkig ook een non-surround mogelijkheid voor muziek. Een mogelijkheid die niet aanwezig is als je film van een schijf kijkt kijkt. Dan worden de mogelijkheden die de film aanbied de 'beperking' (geen 2.1 aanwezig, dan ook niet te slecteren. voor zover ik het nu kan ontdekken...) Voor de 5.1 van de schijf kan je via de set dan wel weer de diverse surround variaties kiezen, zoals bijpass, natural, bass etc.

Het geluid zelf is gelukkig niet te vlak/leeg, maar heeft ook niet de hele diepe, warme, volle weergave die ik met mijn 2 Warfedale 100watt boxen krijg. Een beetje appels/peren verhaal natuurlijk, gezien de kleine satteliet speakers die de set meeleverd. Maar in dat licht bezien, geven deze LG speakers een mooi, helder geluid met een lichte wollige knusheid die wat mij betreft prettig en aangenaam is.

Het maximale volume is niet zodanig dat je de buren wegblaast, en zelf kan je ook nog redelijk blijven zitten in je stoel (ik vind het maximale desondanks te hard om als prettig te ervaren, dus het maximale volume gebruik ik toch niet). Maar daar zit wellicht een eventuele beperking als je het kalk van de muren wilt blazen. Let wel, het geluid is zeker niet te zacht, en door wat te schuiven met de afzonderlijke geluidsniveau's kom je ook nog wat verder. Dit was althans bij film het geval. Bij muziek is het maximale vermogen duidelijk harder.

De speakers zijn met normale snoeren aan te sluiten (ik bedoel dus geen aparte afwijkende stekkertjes/plugjes, wat je wel eens ziet, om ze aan te sluiten) en dat opent de mogelijkheid om natuurlijk 2 wellicht betere stereospeakers voor de front te installeren (...mijn Warfedale's zou ik eens kunnen proberen op die manier ;-) ), wat voor muziek vaak fraaier is. Er is dus gelukkig de vrijheid om daar nog mee te stoeien.

Verder werkt USB prima. Speelt foto, video, muziek. Tevens PVR via USB voor muziek.
Ook aansluiting via LAN gaat soepel, en de PC is snel gevonden door het apparaat, dus alle mappen met beeld en geluid zijn ook daar bereikbaar en afspeelbaar.

De ventilator is bij stilte of zacht geluid wel waarneembaar.

Ben bevestigd in de kwaliteit en functies door zeer lovende reacties op Amazon.

Conclusie: meer dan zeer betaalbaar en uitermate complete set, met voldoende geluidsweergave, welke prima en overzichtelijk werkt.

Heb jij ook een LG HB-405SU?

Ik heb sinds kort ook deze set, maar hoor bij lage volumes een irritante aanwezige fluittoon. :(
Deze fluittoon komt of van de ventilator of uit het apparaat zelf (misschien de voeding).
Heb jij deze ervaring ook?

Groeten.
Ik heb gisteren nog eens goed zitten luisteren en de fluittoon blijkt te komen uit de center en rechter speaker. Binnen 5 minuten na het opstarten van het apparaat is deze fluittoon aanwezig. Dit hoor je ook bij zachtere passages in een film of muziek. Waardeloos |:(