Specificaties 500W (80 Plus), semi-modulair - Bekijk alle specificaties

OCZ ModXStream Pro 500W Review

theemstra 25 september 2010, laatste update op 26 september 2010, 5.257 views

OCZ ModXStream Pro 500W

Pluspunten

• Stil
  • Niet duur
  • Modulair
  • Genoeg aansluitmogelijkheden

Minpunten

• De standaardkabels zijn niet modulair.
  • Verder niks!

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Uitrusting/Afwerking:
Dit is een modulaire voeding, voor mij perfect, omdat ik altijd te veel kabels in mijn computer heb zitten.
Nu ik een window in de zijkant heb moet het ook een beetje netjes zijn.
De voeding ziet er mooi uit, de rode zijkant (sticker) en verder zwart past precies bij mijn kast.

Aansluitmogelijkheden:
Je krijgt een tasje met alle kabels die je nodig hebt, niet zuinig aan gedaan.
Wat ik echter jammer vind is dat niet alles modulair is, zoals bijv. de aparte aansluitingen op het moederbord.

Prestaties, geluidsproductie en stabiliteit:
Op de prestaties en stabiliteit kan ik niet veel zeggen, hij is 500 watt, mijn systeem gebruikt tijdens het schrijven van deze review ong. de idle powerconsumption.
Ongeveer 350 watt, het is puur voor als ik iets moet doen wat even meer vermogen nodig heeft dat het kan.
De voeding zelf hoor ik niet, de andere fans komen er in ieder geval ruim bovenuit.

Warmteproductie en Koelvermogen:
Ik heb even Flightgear gestart en ook GLXgears, kopieren van schijf naar schijf etc, geen merkbaar verschil qua warmte. Meer koelvermogen is dus niet nodig.

Prijs:
"Je moet nooit bezuinigen op je voeding" werd er altijd tegen mij gezegd, ik heb niet bezuinigd en ben erg tevreden, een mooie voeding voor een mooie prijs!

Unboxing video:

Heb jij ook een OCZ ModXStream Pro 500W?

Ja dat klopt ze zeggen in die review dat hij 2x uit viel. Het gaat hier om 'test 5' de zwaartse en laatste test waar ze de volle 500 watts uit de voeding proberen te halen. Dat hij dan 2x uitvalt klinkt niet echt best maar, bij een kamertemparatuur van 44.8 graden, zou ik ook uitvallen :). Hij heeft de test overigens wel gehaald/passed.

Ik snap niet dat ze er niet verder op in gaan, is toch niet niks als een voeding 2x uitvalt. Verder zeggen ze in de conclusie dat het een goede voeding is kijkende naar de prijs.
Nou, toevallig zijn deze psu's helemaal niet zo goed als je zou denken. Een tip: ga nooit dat ding dik 90% belasten want dan kom je snel van een koude kermis thuis.

Een paar notes van een goede review:
OCZ ModXStream Pro 500 W can really deliver its labeled power, however during test five it shut down twice. Interesting enough this was exactly the same behavior we’ve seen with the 600 W model.

Een goede voeding zou niet zomaar 2x mogen "crashen", ook niet op vol vermogen.

[Reactie gewijzigd door Madrox op 13 november 2010 06:49]

150 x 160 x 86mm (W x L x H)
ATX12V v2.2 and EPS12V
Typical load 86% Efficiency
80+ Certified
Overvoltage/OverPower/Short-Circuit protection
(.99)Active PFC
MTBF: 100,000 hours @ 25C

Hmm, volgens mij is het juist de bedoeling dat hij uitvalt als hij te veel moet leveren, ter bescherming van de voeding zelf...
Je hebt helemaal gelijk.
Een overpowrt beveiliging betekent dat hij uitschakelt/beperkt.
Dit is juist de bedoeling zoals missingothing zei.

Als dit niet ingebouwd zou zijn, zou deze ook veel te warm kunnen worden voor de bijgeleverde koeling en zou deze kunnen gaan branden.
en volgens mij is het beter voor je systeem als je voeding een keer uitvalt als dat ie staat te burnen :P
Lijkt mij trouwens logisch dat hij kan uitvallen wanneer je hem 99.8% belast. Alles moet dan wel heel goed verdeeld zijn over de verschillende inputs (+12VA, +12VB, +5V, +3.3 V, +5VSB, -12 V). Kleine variatie in een van de inputs komt ga je al over zn max heen. Waarschijnlijk is hij daarom ook toch gepassed.
Heb deze voeding ondanks die andere review toch gekocht en ben niet teleur gesteld. Heb hem getest met 2x 9600gt 1gb (passief, SLI) met een intel q8400 processor.
Het is btw ook een van de goedkoopste modulaire voedingen van 500W.
Dit is gewoon een goede voeding, kijk bijvoorbeeld maar eens naar Antec wat uitval betreft!
Ik ben tot nu toe nog niet echt positief.
Bij het installeren raakt een draadje los uit de voeding stekker, blijkbaar zat dit niet echt vast, want ik heb er toch echt niet hard aan getrokken.
Voor degelijkheid kan ik er nog niet echt blij van worden :-(
Het zo handig kunnen zijn als je ook vermeld welke kabels er meegeleverd worden in het tasje ;)
Hoe verbruik je idle 350 watt?