Specificaties Tower, 6 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case Review

theemstra 26 september 2010, laatste update op 26 september 2010, 825 views

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

Pluspunten

• Degelijke kast
  • Genoeg ruimte
  • Mooi vormgegeven
  • Opbergvakje bovenin
  • Genoeg koelmogelijkheden

Minpunten

• Voorzijde onderkant is kwetsbaarder dan de rest
  • Verder eigenlijk niks
  • Miste bij mij 1 busje om het moederbord vast te zetten (zal wel eenmalig zijn)

Heb deze kast icm met een compleet Systeem bij Azerty besteld.
Ik kreeg 2 pakketten binnen, 1 was de kast en 1 was de rest.

Bouwkwaliteit:
Toen ik de doos openmaakte en de kast op de grond zette voelde ik dat het gewoon een degelijke (vrij zware) kast is. Voor de komende gebruikers:
Pas op met de onderkant, als je hem op de voorkant zet, of met een kant laat leunen en je schuift hem een beetje, dan polijst hij zichzelf.

Inbouw mogelijkheden/Koelingsmogelijkheden:
ATX/mATX etc zijn allemaal mogelijk, maar als je een micro atx hebt, zou ik een kleinere kast kiezen.
Er zijn in totaal (excl fans op Processor, videokaart etc) 6 fanmogelijkheden.
4 worden al voor je gevuld.
Genoeg koeling dus!

Vormgeving:
De vormgevind vind ik spectaculair.
LED's vervelen nu een beetje, heb nog geen manier gevonden om ze uit te zetten.
Window aan de zijkant, dus als je je kabels netjes in je kast doet is het een topstuk!

Installatiegemak:
Niks op aan te merken, op 2 dingen na:
Er miste 1 busje om het moederbord vast te maken aan de kast, dat is wel jammer, gelukkig had ik nog enkele reserve.
Ook was het plaatsen van een 3,5" kaartlezer voor mij het lastigste om de juiste afstand te vinden em om hem op de goede plek te houden.
Voeding kon ik er gewoon inleggen, even vasthouden en scroeven en het paste perfect!
Er is niet veel mogelijk qua cablemanagement, op 2 houdertjes na helemaal niks.
Ook is het voor mij lastig om de SATA kabel er in te krijgen, er zit namelijk een fanmogelijkheid voor.
Dus mijn kabel kan er niet helemaal goed in.

Geluidsdemping:
De kast is redelijk stil, de fans op de voorkant maken het meeste lawaai, die kan je uitzetten.
Aan de onderkant van de kast zitten voetjes die extra dempen!

Eindoordeel:
Super, goed opletten bij en assembleren.
Ziet er mooi uit.
Genoeg koelmogelijkheden

Unboxing video:

Heb jij ook een Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case?

De tip van mij voor je LED's uit te zetten.

Voorzijde zal waarschijnlijk niet kunnen maar de achter fan en boven moet je als het goed is uit kunnen zetten met een switch achterop de kast, althans dat is bij de three hunderd en six hundred wel het geval.
Die zit er niet op.
Klopt inderdaad, op deze kast zitten er geen knopjes op t.b.v. het uitschakelen van de LED's.
Een kast die zichzelf polijst? Dat wil ik ook! :D

Anyway, je vergat iets, de kast is ook redelijk stil. :)
Een kast die zichzelf polijst? Dat wil ik ook! :D

Anyway, je vergat iets, de kast is ook redelijk stil. :)
en nog iets, er is weinig ruimte voor cablemanagement. voor de rest ben ik ook enorm blij met deze kast ;)
Ik heb de kast ook gehad en inderdaad het cablemanagement is egt voor je eigen fantasie 8)7

Ik vind het egt jammer dat ik mijn 5970 er niet in kwijt kon. Maar dat neemt niet weg dat ut een top kast is. En de kast is inderdaad stil zolang je de fans maar op low of medium zet :P
Bedankt voor jullie comments!
Heb het review geoptimaliseerd.
Hi,

Ik heb de swich nog niet gevonden.
Zit het aan de achterkant binnenin of buitenin?
Zou buitenaf moeten zitten aan de achterkant om ook de snelheid van de fans te regelen
SpoekGTi,

Bij mij zit het bij de fans binnenin. Alleen voor de snelheid, niet voor de LED's
Heb gekeken in de kast, volgens mij kan ik de led's apart niet uitzetten, helaas.

Toch bedankt voor je informatie!

Groet,
Thom
Trek gewoon de stekker los in de kast vande leds, gaan ze allemaal uit! En nog steeds blijft de fan draaien!

Ff uitproberen dus!

[Reactie gewijzigd door A87 op 5 juni 2012 14:25]

Als ik de powerconnector los trek gaan inderdaad de LEDjes uit, maar dan gaan ook de fans uit hoor..