Acer Aspire One 753h-342kG25 Review

KrystianXVI 24 september 2010, laatste update op 24 september 2010, 1.099 views

Acer Aspire One 753h-342kG25

Pluspunten

• Snel
  • Licht
  • Fijn in gebruik

Minpunten

• 200 Euro duurder dan een standaard Netbook.

Ik moet zeggen dat ik zeer, zeer blij ben met mijn nieuwe laptopje. Hij werkt gewoon supersnel voor de dingen die ik ermee doe. Ik heb hem gekocht voor tijdens mijn college's, nu is het dus zo dat ik er niet mee game. Wat ik er dus wel op doe is internetten, office gebruik en het dagelijkse huis, tuin en keuken gedrag. Opstarten en afsluiten gaat gewoon zeer snel. Daarbij werkt het switchen tussen de powerpoint sheets en bijvoorbeeld Word of Excel gewoon instant. Daarnaast heb ik ook altijd wel MSN en een internetpagina draaien. De rede dat ik de laptop heb gekocht is ook vanwege het DDR3 geheugen, wat ik bij de winkel zelf meteen ge-upgrade heb naar 4GB i.p.v. de standaard 2GB. Kosten daarvan waren 35 euro.

Nu is het zo dat veel personen in mijn klas een goedkopere netbook gebruiken, de standaard 300 euro dingen van Aus en Samsung etc. Het werken daarop gaat beduidend langzaam en ik kan dus ook iedereen adviseren om zo'n 150 euro (185 euro incl. geheugen uitbreiding) uit te geven voor iets wat gewoon zichtbaar veel sneller werkt.

Toetsenbord heeft fijne toetsen, ook net iets groter dan op de meeste netbooks. Scherm ziet er prima uit, lekker helder en scherp. Hij is ook zeer stil, eigenlijk gewoon geruisloos te noemen.

Heb jij ook een Acer Aspire One 753h-342kG25?

Mooi laptopje. Een aantal vragen:
- hoe lang haal je op de accu met surfen?
- wat is de capaciteit van de accu?
- kun je hem eens op een weegschaal zetten?
- kun je wat foto's plaatsen?
PS. het zou leuk zijn als je je review wat uitgebreider kunt maken.

[Reactie gewijzigd door Philflow op 24 september 2010 22:59]

En welke kleur heeft de buitenkant van het deksel? Zwart of zilver?
En zit er een reliŽf in? Graag wat foto's inderdaad.. Dankje :)

[Reactie gewijzigd door CLB op 25 september 2010 12:21]