Thermaltake Armor VA8000BWS Review

Bouli 5 juli 2006, laatste update op 8 juli 2006, 1.165 views

Thermaltake Armor VA8000BWS

Pluspunten

• Veel ruimte en inbouwmogelijkheden, goede koelingsmogelijkheden, betrouwbaar en robust.

Minpunten

• Weinig tot geen mod-mogelijkheden en de kast is behoorlijk zwaar.

Het is een warme dag en de postbode belt met een gigantisch pakket, eindelijk dacht ik, de Thermaltake Armor VA8000BWS is binnen!

Mijn handtekening gezet en direct het pakket opengemaakt, en de Thermaltake Armor VA8000BWS uit de verpakking gehaald. Er zitten veel spulletjes bij zoals schroefjes, extra fan etc.

Ik ben in totaal 1 tot 2 uur bezig geweest met alles inbouwen, maar het resultaat mag er zijn, je hebt weinig tot geen schroefjes nodig om alles vast te zetten en de kast is echt zwaar (+-17 kilo), maar wel van een hele goede kwaliteit. Uiteraard heeft de kast ontzettend veel ruimte binnenin en is breder dan de meeste kasten.

De kast is helemaal "waterkoeling ready" en heeft ook diverse gaten e.d. voor de slangen en ook "mounting holes" voor pompjes en reservoirs. De kast heeft trouwens een goede airflow, dus ik heb ook besloten om een heatpipe koeler op me processor te zetten zonder fan en hij koelt goed.

De mod mogelijkheden zijn minimaal, window zit er namelijk al in en de kast is al mooi vormgegeven, dit is gewoon een kast die al af is. messchien een leuk lampje erin, maar dan houdt het ook op. kast is ondanks zijn vele fans behoorlijk stil.

Al met al een goede kast met heel veel inbouwmogelijkheden en ruimte, echt een kast voor iemand die van robust houdt en betrouwbaarheid, kortom een bijna perfecte kast.

Heb jij ook een Thermaltake Armor VA8000BWS?

Eigenlijk is dit ook een Coolermaster Stacker die gewoon een beetje gemod is. Door de aanpassing is de kast nog zwaarder dan de kast waar de Armor op gebaseerd is (de oude CM Stacker weegt 15 kilo).

Er valt nog wel wat aan te modden. Je kan er een mooiere window inzetten, voorkant valt nog aan te passen (alleen niet zo veel) en vooral de bovenkant valt te modden.

Verder een mooie review ;).
mooie kast man.ik heb de zelfde kast alleen zijn lichte broer.die weegt maar 7.5 kilo.past best wel veel in en heb pas geleden een zijpanel gehald met 25cm fan maar dat was niet echt een goeie idee want alles werd warmer in de kast.hele mooie kast :)
Je hebt inderdaad ook een versie met een 25cm fan aan de zijkant, alleen mijn idee is dan dat je airflow helemaalverstoord wordt, omdat er dan gewoon brute lucht in de kast wordt geblazen.

ik heb inmiddels waterkoeling besteld van thermaltake en zal daar ook een review over schrijven. zodra het binnen is uiteraard.

kast is trouwens moeilijk te dremelen met zijn 1 mm dik aluminium...