Specificaties 2TB 3.5" HDD (SATA-300) - Bekijk alle specificaties

Samsung EcoGreen F3, 2TB Review

5v3n 23 september 2010, laatste update op 23 september 2010, 1.029 views

Samsung EcoGreen F3, 2TB

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop
  • Groot
  • Stil
  • Beperkte warmteproductie

Minpunten

• Vreemd geluid bij opstarten ( allebij )

Ik heb 2 van deze schijven laten komen om in raid te gebruiken maar ik krijg het niet correct ingesteld (mijn fout). Ze zijn nu beide al 2 maanden in gebruik en heb er nog geen problemen mee gehad buiten een probleem bij het instellen van de raid. Ik probeerde een raid array te maken maar dat is mislukt, daarna bleek dat bij het opstarten van 1 schijf maar de helft van de opslagruimte werd herkend. 8)7

Meer info daarover: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1415554

De harde schijven zijn betrouwbaar en en blijven zeer koel, ze verbruiken weinig en maken weinig lawaai.
Dat laatste klopt niet helemaal, tijdens het opstarten maken de 2 schijven allebei een vreemd, ongezond geluid, dat doen ze ook tijdens het afsluiten en resetten. Ik vind het een beetje storend. Maar omdat ze het alle 2 doen denk ik dat het normaal is. Ik heb nog een hoop forums gelezen met mensen die hetzelfde ondervonden. Daarna zijn ze superstil. Ik gebruik 1tje als bootschijf en de andere voor backups. Ze staan dus altijd aan en mijn oude harde schijf, die ook erg stil is, komt er bovenuit.

De prijs was ook erg goed, ik heb via de pricewatch de goedkoopste webwinkel gezocht en dat bleek databyte.nl te zijn. ¤90 per harde schijf van 2.000 GB is echt een mooie prijs.

Ben van plan er later een paar bij te kopen voor gebruik in een NAS.

Voila, dat was mij eerste review. Als er nog vragen zijn zal ik mijn best doen om die te beantwoorden!

Heb jij ook een Samsung EcoGreen F3, 2TB?

Same hier qua noise!

Helaas heeft hier één hdd van het type F3 Ecogreen van Samsung het na 4,5 maanden alweer begeven. Gelukkig wel de tijd gehad op de data te redden.
Draaide in mijn NAS, ach jah kan gebeuren gelukkig heb ik nog 2,6 jaar garantie op de hdd. :P
Wat een geluk dat jij de data hebt kunnen redden :P Hoe heb je dat gedaan?

En ben je van plan die schijf te vervangen door nog zo een schijf of kies je iets anders?
In juni slechts 90 euro voor deze schijf? Kan gewoon niet.
Dat moet je wellicht toch even naar het grafiekje bij de huidige prijzen kijken, in juni was hij toch echt rond dat bedrag ;) Dat het gaat om een schijf van 2.000 GB zoals in de review staat lijkt mij wel sterk

[Reactie gewijzigd door Rupie op 1 oktober 2010 12:46]

Dus geef je toe dat 90 euro voor deze schijf in juni niet kan.
ik denk dat dat bij de schijf hoort, hier namelijk het zelfde.