HTC Touch Diamond2 NL Zwart Review

michielmichielNewbie 23 september 2010, laatste update op 23 september 2010, 392 views

HTC Touch Diamond2 NL Zwart

Pluspunten

• hij kan in principe alles

Minpunten

• één grote zoektocht naar hoe het werkt
  • zeer slecht gebruiksgemak

langzaam. als de telefoon aangaat/wakker wordt staat de klok 1 uur en 1 minuut te vroeg en klapt hij tergend langzaam (de eerste keer is het nog leuk) op de echte tijd. kan er niet af, hoewel de tijd ook in het klein rechtsboven staat.
onlogische bediening; onlogische indeling; instellingen heeft 1,5 blz met o.a. 'overig/div.' instellingen onderaan een toets met menu, die laat dan 'meer' toets zien, dan weer 9 symbolen, waar ook weer meerdere symbolen onder verborgen zijn. er zijn nog veéél meer voorbeelden hiervan.
ik heb nog steeds niet uitgevonden hoe de inhoud v d internet browser groter/kleiner moet, gebeurt spontaan, balkje met + en - werkt niet.
het weer kan ook niet weg, vervelend in het buitenland als je niet roamen wil, zit je naar oud weer te kijken van thuis.
krijg al 2 maanden geen verbinding via kabel met de computer, windows mobile device center ondanks dat ik alles heb opgevolgd wat ik kon vinden op internet. kan niet vinden hoe ik mijn foto's op de externe geheugenkaart krijg.
wat je ook doet het is zwaar onlogisch, een baggerding. of het nu aan windows of htc ligt kan me niet schelen, constante ergernis.
als ik bel gaat mijn oor tegen de touchscreen en gaan er allerlei applicaties open, heb me een ongeluk gezocht waar je kan instellen dat de touch uitgaat als je belt. (maar dan kan je ook niet in je agenda...)
constant melding over gps hot fusion oid time out. wtf! niet te vinden op internet.
als je een pragramma afsluit staat hij in taakbeheer nog open, dus na een tijd heb je een hele rits programma's nog 'actief'. dus na email checken ga je naar taakbeheer, diepverstopt, dus maar plekje op het voorblad opgeofferd, en laat je alle taken beeindigen. alleen tomtom heeft een uitknop in het programma.
wat een afschuuuuuwelijk apparaat. zodra ik geld heb gaat hij weg, miskoop van mijn leven

Heb jij ook een HTC Touch Diamond2 NL Zwart?

- Kijk eens naar custom roms (xda-developers.com) maar ik weet niet of dat voor jou is, qua kennis/ervaring met flashen van mobile devices en het omgaan met de pc. (hardspl-boatloader/radiorom/windows/android rom) Minder of meer rotzooi geïnstalleerd, minder geheugen gebruik, sneller, langere accuduur etc etc (maar hier moet je je dus wel voor inlezen)

-Bij mijn touch diamond (1) ging met elke rom, ook origineel het beeld /touchscreen uit als je hem bij je oor hield (light sensor)

-Verbinding via je kabel/usb (kijk eens naar instellingen- zoek ergens activesync en/of usb alleen laden of ook browsen kan je aanzetten voor op je pc)

- IE explorer zuigt naar mijn mening. Download opera mini mobile 5.1( .cab - kan je zo installeren)
(dubbelklik is zoomen, en in settings duidelijke opties, veel sneller laden van de browser en surfen gaat sneller)

-Kijk op xda-developers voor een cab- no flip clock.

- Weer kan je bij options (als je in de tab weer zit) zeggen van automatisch gegevens downloaden uit (en roaming uit!)

- Je kan tabs uitschakelen die je niet wilt zien (ook weer, twitter, photos, email etc)

- Kijk eens naar fingerkeybord of EZinput (.cab) op XDA voor fijnere en betere textinput toetsenborden.

- Als je powerknop indrukt tijdens bellen krijg je als het goed is weer beeld om naar agenda ofzo te gaan.

Alleen op het gps hot fusion? verhaal weet ik niks op te zeggen..
@ToFast: consumentenelektronica (muv een PC) moet het meteen doen, out-of-the-box. Dat je een PC gaat tweaken totdat hij doet wat jij wilt, dat is logisch; die dingen lijken niet voor eindgebruikers te zijn gemaakt. Als je dat niet wilt, dan koop je een iMac.

Maar consumentenelektronica is anders. Een telefoon, DVD speler, fototoestel, ..., moet het gewoon doen, meteen uit de verpakking. OK, opladen, activeren, SIM erin, initialiseren, dat dat nodig is snap ik. Maar een apparaat dat na die initiële acties niet gebruiksklaar is, is niks waard.

Ik sloeg HTC voorheen toch hoog aan, als goedkoper alternatief voor een iPhone. Ik ben blij dat ik deze test (of eigenlijk een opsomming van frustraties) heb gelezen, dat voorkomt frustraties bij mij!
Dat klopt helemaal. Ik had het erbij moeten zeggen, maar dit was meer bedoeld als hulp bij het (eventueel) oplossen van zijn problemen. Soort van workarounds. Niet iedereen heeft het geld liggen om dan maar zo een andere telefoon te kopen. En als dat het geval is, kan hij met die punten die ik opsomde heel wat irritatie wegnemen.
Tsja, das meer windows mobile dan het toestel zelf ;)
Tot voor kort ook eigenaar van touch diamond 2. Begin gaat alles vlotjes. Na een tijdje wat minder en uiteindelijk is hij gewoon belachelijk traag. Op het laatste froze m'n beeld steeds bij het versturen van een sms, en kwamen gewoon al mijn sms'en 2 dagen later aan, ben ik overgeschakeld naar iPhone.

Het met de oor tegen het touchpad zitten is me ook vaak overkomen tijdens het bellen, en duwde dan op de speakeroptie. Dan schrik je er serieus van.

Ik heb de HTC Touch diamond 2 gekocht omdat die hoog aangeprezen stond, zowel op tweakers als andere multimediawebsites. Nu, na een langdurig gebruik ervan snap ik nog steeds niet waarom er zo over opgeschept werd. De HTC Touch HD was stukken ouder, en toch zoooovele beter.

Warre
ik heb dezelfde telefoon en vind het anders erg duidelijk de knoppen op het toestel en de zoom bar werkt ook gewoon. in het begin is het wat onoverzichtelijk omdat ik symbian gewend was maar na een week wist ik alles zo te vinden hoor ;). maar je bent niet echt een tweaker zo te horen, je had bijvoorbeeld met verschillende roms kunne kijken wat je fijn vind. en ik vermoed dat je verbindingsprobleem met je antivirus/firewall te maken heeft ;)