Sony Ericsson Xperia X10 Zwart Review

Marientjuh 23 september 2010, 560 views

Sony Ericsson Xperia X10 Zwart

Pluspunten

• Grote scherm
  • Design

Minpunten

• Geen multi touch
  • Klepje op de USB aansluiting
  • USB aansluiting bovenaan is lastig met de carkit

Onverwachts kreeg ik de optie om de X10 in mijn bezit te krijgen. Na een kort onderzoek heb ik deze kans met beide handen aangegrepen. Dit toestel is mijn eerste Android toestel, hooggespannen verwachtingen dus. Ik heb altijd Nokia en Windows Mobile telefoons gehad. Tevens heb ik vaak met een Apple iPhone kunnen spelen, dus ik heb wat vergelijkingsmateriaal.

Het was heel even wennen waar alles zat na alle ingewikkelde menus van de Nokia's en bijvoorbeeld de relatieve simpelheid van een iPhone. Maar je bent al snel op gang met Android. De applicaties zitten in een apart menu, alle meldingen van de telefoon zitten ook in een apart menu.

De X10 mist de multitouch ondersteuning. Ik mis dit eigenlijk zelden. Bij foto's zoomen zou het makkelijk zijn, en bij bepaalde applicaties kan je het missen (applicaties waar je muziek mee kan maken bijvoorbeeld). Het had mooi geweest als het er op had gezeten maar je kan prima zonder leven :).

Je leest ook veel over de korte accuduur van het apparaat, hierbij mijn ervaring. De batterij moest inderdaad de eerste dagen inkomen. Dit komt uiteraard ook doordat je bijna continue het apparaat in je handen hebt. Na een tijd stabiliseerde dit bij mij en ik haal nu ongeveer 1 dag met WiFi en Bluetooth continue aan. Ik heb wel alle diensten die synchroniseren teruggeschroefd qua synchronisatie interval naar een interval van 15 min of meer.

Ik erger me regelmatig aan het klepje op de USB aansluiting. Dit omdat je het klepje open moet zetten en dan je usb kabel erin moet friemelen. Dit had niet erg geweest als het een datakabel had geweest, maar het word ook gebruikt om je telefoon op te laden. Maar aan de andere kant maakt het de telefoon wel heel clean.

Ook de keuze om de USB aansluiting bovenaan te doen is wat lastig omdat er nu geen fatsoenlijke carkit te koop is. Ik heb nu een carkit gekocht welke met een kabeltje werkt die je er bovenin moet steken.

Mijn conclusie is: tot nu toe is dit de beste smartphone die ik in mijn handen heb gehad. Ik blijf voorlopig bij Android toestellen!

Heb jij ook een Sony Ericsson Xperia X10 Zwart?