Dymo LabelWriter 550

€ 86,49
Specificaties Thermische printer - Bekijk alle specificaties

Dymo LabelWriter 550 Review

BramdB 14 januari 2022, laatste update op 14 januari 2022, 632 views Product gekocht

Dymo LabelWriter 550

Nieuw is niet altijd beter. Daar is dit een goed voorbeeld van.

Pluspunten

• Netwerk aansluiting (voor sommige)
  • Snel

Minpunten

• Bouw kwaliteit voelt minder goed aan
  • (nog) geen compatibel labels mogelijke
  • Software is zijn eenvoud verloren
  • instalatie
  • Geen aanrader

Drivers en stabiliteit Score: 2
Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Op mijn werk werk ik dagelijks met dymo labelwriter(s)
We gebruiken inmiddels al jaren een 400 Turbo en daarvoor al anderen naar tevredenheid.
De 550 Turbo aangeschaft omdat de 400 na al die jaren wat minder soepeltjes leek te gaan lopen en dus voorkomen dat we stil zouden komen te staan.
De pluspunten van dit nieuwe model is dat hij sneller is en dat hij een netwerkaansluiting heeft. (dat laatste is voor veel mensen denk ik niet eens een plus). Maar dan zijn alle pluspunten wel genoemd.

De levering is de printer, de kabels en een zielig rolletje met een paar stickers.
Heb al de nodige printers geïnstalleerd door de jaren, maar voor zo'n (eenvoudig) printertje was de installatie dat zeker niet. Waar andere printers bijna automatisch herkend worden moest ik hier om hem werkend te krijgen toch echt zelf de software van de dymo site halen.

De bouwkwaliteit is er niet beter op geworden, de nieuwe software is een grotere teleurstelling.
Het nieuwe uiterlijk kan ik mee leven maar ze zijn denk ik bij Dymo vergeten wat de kracht van eenvoud is. Op de oude software van Dymo kreeg ik hem niet werkende (was hij niet zichtbaar)
De (speciale) compatibel labels die wij al jaren gebruiken worden door de printer en/of software niet herkend.
Met wat zoeken op google om dit probleem op te lossen lees ik dat deze printer geen compatibel labels ondersteund.
Ze hebben dus iets bedacht zoals een chip op de inktpatronen. Dymo wil je doen laten geloven dat het een voordeel is maar ik vind het een nadeel en slechte zaak.
Deze printer hebben we vanwege deze beperkingen terug gestuurd en een ouder broertje besteld die wel compatibel labels aankan en die ook herkend wordt in de eerder versie van de software.

Heb jij ook een Dymo LabelWriter 550?