LG 27UL650-W Grijs, Wit

€ 383,72
Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 27UL650-W Grijs, Wit Review

VikeeVeekie 14 januari 2022, 172 views Product gekocht

LG 27UL650-W Grijs, Wit

Hele mooie upgrade vergeleken met mijn U2414Hs. Zeer mooi contrast, goede kleurweergave dankzij de 99% sRGB dekking. HDR is wel matig en zorgt zelfs voor uitgewassen kleuren op de desktop. De UI is lichtelijk omslachtelijk door de joystick en merkte ik een bromtoon van de voedingen bij mijn versterker.

Pluspunten

• Dunne randen
  • 99% sRGB dekking
  • Prima prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Licht omslachtige UI
  • Matige HDR
  • Externe voeding

2 stuks gekocht ter vervanging van mijn oude Dell U2414H's, wat een wereld van verschil!

Op beeldkwaliteit weinig aan te merken, zeer nette kleurweergave die naar mijn gevoel beter is dan m'n oude IPS monitoren met mooi zwart contrast voor IPS panelen. Wel raad ik aan om HDR in Windows uit te zetten omdat zwartwaardes in non-HDR omstandigheden ronduit lelijk zijn. Op de desktop waren afbeeldingen merkbaar 'uitgewassen' en veel donkere details waren grijzig met aanwezige colorbanding. In games zoals Far Cry: New Dawn kan ik eigenlijk weinig verschil tussen HDR aan of uit. In reviews wordt al gezegd dat de HDR feature nogal matig is, maar daar heb ik persoonlijk geen grote problemen mee.

Persoonlijk vind ik de UI niet echt iets om naar huis te schrijven vanwege de gebruikte joystick. In plaats van een dedicated aan uit knop moet je twee handelingen uitvoeren om het scherm uit te zetten en prefereer ik liever extra knoppen, hoewel ik moet meegeven dat de monitoren er strak uitzien met het missen van die details.

Ten slotte merkte ik dat de externe voedingen niet helemaal geisoleerd te lijken zijn. Hoe hoger de helderheid van de panelen, des te luider er een 50hz bromtoon hoorbaar is over mijn koptelefoon omdat mijn versterker er kennelijk last van krijgt. Voor mij niet gigantisch storend maar wel merkbaar als er niets afspeelt.

Heb jij ook een LG 27UL650-W Grijs, Wit?

Vraag & Aanbod