Apple iPod Nano V3 8GB Review

dinoballz 22 september 2010, laatste update op 22 september 2010, 494 views

Apple iPod Nano V3 8GB

Pluspunten

• Gebruiksgemak is het grootste pluspunt van de nano.
  • De andere kracht is de accu, die bij een volle lading, tot 24 uur kan afspelen.
  • Na 3 jaar lijkt dat gevoelsmatig ongeveer gedaald tot 10 uur, nog steeds aardig.
  • Meegeleverde oordopjes, super.
  • iTunes, log en aanleren, maar trackeigenschappen, equaliser en volume aanpassen gaat makkelijk en overzichtelijk.
  • Gewoon te gebruiken als veredelde memorystick.

Minpunten

• iTunes, je moet het perse hebben om alles mee te doen, het is onoverzichtelijk, het is lastig alles door te krijgen en ziet er niet uit.

Geluidskwaliteit Score: 5
De Apple iPod. You love it or you hate it.
Waarom nu nog een review over dit model schrijven? Omdat je het beste je ervaring kan delen als je iets al lang hebt gebruikt en precies weet wat je er mee aan kan.
Gebruikte iPod: 4GB versie, grijs.

E 150.- voor zo'n klein stukje metaal.
Veel geld, ik heb er even over moeten nadenken voordat ik het kocht.
Uiteindelijk toch gedaan, ik had een saaie baan en had muziek als afleiding nodig!
Elke cent waard.
Ik heb de iPod 3 jaar lang dagelijks gebruikt, door weer en wind op de fiets, in de trein etc.
Het welbekende clickwheel is zo intuitief, je probeert het een half uurtje uit.
Vervolgens steek je het in je binnenzak en gebruik je het zonder er bij na te denken, na een paar keer weet je je hand precies zo te vouwen om ook het Vergrendelknopje te gebruiken terwijl je gewoon doorfietst.

In mijn opinie is de iPod geen overhyped toestel, alles wat er positief over gezegd is is terecht.
Ik was er sceptisch aan begonnen, 150 euro als je ook een stickje kan kopen van 20 eur. en daar 1 AA battje in doen, maar daar niet meer naar hoeven omkijken is echt bijzonder prettig, het vergroot het gebruiksgemak.

Heb jij ook een Apple iPod Nano V3 8GB?

Vraag & Aanbod

De positieve eigenschappen sectie is bijna even groot als de hele review.. Dat kan anders/beter.

En welke heb je nou precies? de 2e gen (lang, slank) of de 3e gen (klein, breed)?
2e gen, lang en slank, T.net heeft er alleen verkeerd plaatje bij gezet.
Ja, het klopt, Positieve eigenschappen is lang, maar ik heb er objectief over nagedacht. Ze waren geïntregreerd in de reviewtxt, maar zolang ik niks in de Positieve/Negatieve vakken zette, werd de hele tekst niet meegenomen. Ik heb dus geprobeerd alles zo duidelijk mogelijk te noteren, de plaats in de tekst niet echt een prioriteit gemaakt.
En tja, het blijft een product dat niet meer te koop is :+
:) geef geen commentaar joh O-)
je kan ook muziek via winamp er op zetten he ;)
Winamp is echter ook niet meer wat het geweest is imho.
Ik heb ook een nano 2Gmaar de apple oordopjes gebruik ik niet. Slecht geluid. Ik gebruik de Sennheiser in-ears. Type zoals CX-300 en CX-95. Ik weet niet welke Sennheiser jij hebt gebruikt maar ik kan moeilijk voorstellen dat die van apple beter zijn.
Misschien zit het verschil daar idd, ik gebruik geen in-ears.
Kan maar niet aan het idee wennen ze zo diep in mn oor te stoppen :+
"meegeleverde oordopjes, super."

geintje zeker? heb je wel eens wat vergeleken op dit gebied?
Ja, ik heb over de jaren minstens 4-5 verschillende setjes gebruikt, verschillende merken. Sony (ook varieërend in kwaliteit)Philips, en Sennheiser.
Sennheiser staat bekend om hun excellente headsets, maar de oordopjes zijn abominabel slecht.