Specificaties 500GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD My Passport Essential 500GB Zilver Review

connos 22 september 2010, laatste update op 22 september 2010, 704 views

WD My Passport Essential 500GB Zilver

Pluspunten

• De disk is snel en stil en produceert weinig warmte. Daarnaast is het design best ok en de prijs concurrerend te noemen.

Minpunten

• Dat er geen firewire op zit vind ik zelf niet zo'n bezwaar, maar USB2 haalt niet het maximale uit een dergelijke harddisk.

Mobiliteit Score: 5
Moest een vervanging hebben voor een WD My Passport Essential 250GB hebben. De keuze was al snel gevallen op weer een WD disk, deze keer de Essential II. Deze is nog iets compacter dan de Essential I. Eventuele malware zoals WD smartware heb ik niet aangetroffen en zou ik er ook a la minute weer vanaf kieperen. De disk is snel en stil en produceert weinig warmte. Daarnaast is het design best ok en de prijs concurrerend te noemen.

Ik gebruik de disk als Timemachine Backup voor m'n MacBook Pro en om tijdelijk grote bestanden te parkeren die vervoerd moeten worden en te groot zijn voor verzending via internet.

Betrouwbaarheid kan ik nog niet zoveel over zeggen, want ik heb de schijf net een dikke week. Maar vorige WD My Passports hebben nooit tot problemen geleid en heb ik uiteindelijk weer verkocht ten gunste van grotere exemplaren.

Heb jij ook een WD My Passport Essential 500GB Zilver?