Gledopto Zigbee RGBW LED Strip Controller Review

Ikkehans 12 januari 2022, 366 views Product gekocht

Gledopto Zigbee RGBW LED Strip Controller

Ik heb nog niet de 'perfecte' zigbee controller gevonden voor mijn RGBW LEDstrip, maar deze komt het dichtst in de buurt. Wat het helaas niet doets is de rode LEDs mee kleuren in het witte licht spectrum. de RGB LEDs kleuren enkel mee als ik een koelere witte kleur kies.

Pluspunten

• Klein
  • Simpel
  • Doet het meest wat ik wil

Minpunten

• Rode LEDs kleuren niet mee naar WarmWit

De beste tot nu toe, maar nog niet perfect.

Ik heb 3 verschillende Zigbee 3.0 controllers getest om een RGBW ledstrip aan te sturen.

Yphix zigbee controller:
Ik kan handmatig keurig switchen tussen het full-colour spectrum en het spectrum dat van warm-wit naar koud-wit loopt. Bij warmwit branden de 'witte' leds in combinatie met de rode vanuit de RGB LEDs. ga ik naar koud-wit, dan branden ook de witte LEDs in combinatie met de blauwe vanuit de RGB LEDs. Tot zover geen probleem.
Maar deze settings krijg ik niet opgeslagen in de HUE app. Zodra ik wissel van scene en weer terugga naar de opgeslagen scene, dan branden niet de witte leds, maar enkel en alleen de RGB LED's. Dus de warmwitte of koudwitte kleur worden dan gesimuleerd door enkel en alleen de RGB LEDs. Dit vind ik onwenselijk. Ik wil dat de witte LEDs mee branden, aangevuld met blauwe en rode LED al naar gelang mijn wens.

MiBox (of Milight) Zigbee controller:
Deze slaat wél de scenes op in de HUE app, dus de witte LEDs gaan branden, ook wanneer ik wissel van de ene naar de andere scene. Het punt met deze controller is echter dat er geen variatie zit in warm-wit naar koud-wit. De witte LEDs zijn aan, maar als je in het witte spectrum de lamp verplaatst van koud- naar warmwit gebeurt er niets. Dat is ook onwenselijk.

De Gledopto Zigbee controller
Deze komt het dichtst in de buurt bij wat ik wil. Het slaat de scenes op. Als ik in het witte spectrum de lamp verplaats naar koudwit, dan gaan de RGB LEDs mee naar blauw en dus kil licht.
Wat het echter niet doet, is in rood meekleuren als ik het witte licht nog warmer wil hebben. Dan blijven de RGB LEDs uit. Dus het warmste licht wat ik eruit kan krijgen is de warmte van de witte LED's. Die zijn rond de 2700K dus wat mij betreft goed. Maar goed.. liever had ik dat het reageerde zoals de Yphix controller dat deed, namelijk de rode LEDs mee laten kleuren.

Heb jij ook een Gledopto Zigbee RGBW LED Strip Controller?