Arctic X1-3D

€ 49,90
Specificaties Bureaumount • maximale schermgrootte 49" - Bekijk alle specificaties

Arctic X1-3D Review

martward02 11 januari 2022, 543 views Product gekocht

Arctic X1-3D

Fantastische monitorarm voor de prijs.

Pluspunten

• Stevig
  • Makkelijk te installeren
  • Kabelmanagement
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Geen kapjes op de schroefjes

Ik heb deze monitorarm gekocht om een andere monitorarm te vervangen. De vorige was niet erg stevig en heel lastig om in hoogte te verstellen. Deze monitorarm gekocht voor minder dan €60 inclusief verzendkosten.

De arm is makkelijk te monteren en in te stellen. Ik ben er al met al een kwartiertje mee bezig geweest. De arm is vervolgens in te stellen via een aantal schroefjes. Dit gaat makkelijk en intuïtief. Ik moest de sterkte van de verticale vering een stuk lager zetten om ervoor te zorgen dat mijn monitor (27") niet elke keer omhoog gaat. Dit betekent denk ik dat de claim dat je er een scherm tot 43"/49" (afhankelijk van de verhouding) zeker mogelijk moet zijn.

Twee kleine nitpicks zijn:
- Ik had het mooi gevonden als er plastic/rubberen kapjes waren voor de schroefjes waarmee je de arm instelt
- Als ik 4 kabels door het kabelmanagement stukje doe met de magneet dan gaat dat niet erg soepel, had het beter gevonden als hetzelfde schuif gedeelte in het onderste deel ook daar zat.

Ik heb niet veel tijd besteed aan het instellen van alle draai en kantelpunten. Bij mij beweegt de monitor nu goed genoeg, maar ik denk dat met een klein beetje tijd en effort de arm heel soepel beweegt. Ik moest wel de schroefjes achterop die de pivot en het kantelen reguleren wat losser schroeven voor ik de monitor kon installeren.

Voor de prijs die ik heb betaald ben ik zeer tevreden over deze arm. Ik heb wel met moeite een nitpick of twee kunnen bedenken, maar in dit budget mag dat de pret niet drukken.

Heb jij ook een Arctic X1-3D?