1 review

Intel Core i5-12500 Boxed

€ 251,50
Specificaties 1700 socket • Hexa (6) core @ 3GHz-4,6GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5-12500 Boxed Review

Dronepower 11 januari 2022, laatste update op 11 januari 2022, 943 views Product gekocht

Intel Core i5-12500 Boxed

Net als de 12400 maar dan ietsje sneller :-) Cinebench R23 score is 12720. Jetstream 2 score is 219.

Pluspunten

• goede prijs / prestatie

Minpunten

• RM1 koeler alleen voor lichtere taken

Net als de 12400 maar dan ietsje sneller :-)

Ter indicatie:

Cinebench R23 score is 12720

Jetstream 2 score is 219

De bijgeleverde RM1 koeler ziet er leuk uit en weegt bij elkaar 345 gram.
De koel elementen boven bij de blauwe rand voelen aan alsof er een kunststof laag overheen zit.

De prestaties met deze koeler:

In een gemiddelde pc kast :

Idle: 35 C
Cinebench R23 test tot 98C

In een über game kast:

idle: 34 C
Cinebench R23 test tot 90 C

Voor een ieder die er zwaardere applicaties op willen draaien zou ik zeker een andere koeler nemen.

Het viel mij op dat de koeloppervlak van de RM1 minder groot is dan de oppervlakte van de processor (deze is langer). Wellicht dat dit de koelprestaties negatief beïnvloed.

Heb jij ook een Intel Core i5-12500 Boxed?

Net cinebench r23 gedraaid. Ik behaalde een score van 1772.
Welke single core Cinebench R23 resultaat heeft de processor?
Ik heb hem ook gekocht ipv de Intel Core i5-12400, met name vanwege de betere videochip. (Intel UHD Graphics 770 ipv Intel UHD Graphics 730)
Heb je inmiddels ook een alternatieve koeler getest?
Jazeker.
De Noctua NH-U12s.

Idle temperatuur maakt niets uit.

Cinebench in mjin (doorsnee) PC kast geeft een gemiddelde temp van 53 graden met een uitschieter naar 60.
Nice! Dan zullen de beide cinebench 23 scores ook hoger hoger uitvallen lijkt me?