Dell XPS 17 9700 (1GCVH)

Niet beschikbaar
Specificaties 17" • 1920x1200 • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Dell XPS 17 9700 (1GCVH) Review

mr_basNewbie 11 januari 2022, 249 views Product gekocht

Dell XPS 17 9700 (1GCVH)

Prestaties zijn goed, maar usb-c is slecht. Kan geen goede usb-c verbinding opzetten met usb-c monitor of usb-c hub. moederbord eerste jaar al 2 maal vervangen. touchpad werkt slecht ( muisknop blijft regelmatig hangen). Geen support wanneer je niet Dell componenten aansluit.

Pluspunten

• prestaties
  • maakt weinig geluid
  • mooi design

Minpunten

• usb-c
  • moederbord gaat makkelijk stuk
  • support van Dell

Om maar postief te beginnen: de laptop is snel en stil. Dat mag ook wel voor meer dan 2000 euro. Ik wil graag een leeg bureau met een mooie 34 inch curved Samsung monitor waarbij je alleen een usb-c kabel hoeft aan te sluiten.

De laptop heeft enkel usb-c poorten, dus je zou verwachten dat dit geen enkel probleem geeft. Helaas krijg ik het niet aan de praat. Het moederbord is zelfs stuk gegaan toen ik de Samsung monitor ( met geintegreerde hub) aansloot . Ik sluit niets geks aan. Gewoon 2 logitech muizen , een toetsenbord en een webcam. Toen ik hem pas had, ging het moederbord ook al stuk toen ik een usb-c hub aansloot.

De enige manier waarop het werkt is met een Dell dongle die usb-c omzet naar HDMI, maar dan haal je max 60 Hz ipv 100 Hz en heb je bovendien veel kabels op je bureau.

Ik heb een premium Dell support contract, maar ze zeggen dat ze niets kunnen doen omdat het om een Samsung monitor gaat en ze leveren alleen support wanneer je Dell producten aansluit.

Heb jij ook een Dell XPS 17 9700 (1GCVH)?