Fossil Gen 6 Display FTW4059 44mm RVS (RVS)

€ 197,-
Specificaties Android, iOS compatibel en 89,4g - Bekijk alle specificaties

Fossil Gen 6 Display FTW4059 44mm RVS (RVS) Review

Tweakers-21Newbie 10 januari 2022, 170 views Product gekocht

Fossil Gen 6 Display FTW4059 44mm RVS (RVS)

Mooi en heel prettig horloge. Makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gemak
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Klokje zou iets kleiner mogen zijn

Smart met mijn smartwatch!
2021-11-27 17:34:38

1 2 3 4 5
Heel blij met dit horloge . Voor mij een totaal nieuwe ervaring. De wens was er al lang. Hoe fijn als je telefoontjes en berichten op je horloge kunt ontvangen en, nog beter, kunt beantwoorden. De verpakking zag er netjes uit en het horloge zat goed beschermd ingepakt. Voor mij als 60+ er jammer dat er alleen een beknopte gebruiksaanwijzing bij zat. Daarom moet je dus vanzelf op onderzoek uit. Er zat ook geen stekker bij de oplader, zou ik wel prettig hebben gevonden. Verder was het horlogebandje veel te groot. Geen tools om de schakels te verwijderen, dus nog even geduld om het horloge te gaan dragen. Het koppelen aan mijn Android telefoon ging heel makkelijk. Ook het installeren wijst zich vanzelf . De keuze bij bepaalde apps om toegang te geven tot meldingen en/of gegevens vind ik nog wel eens lastig, maar heeft meer met de apps dan met de telefoon te maken. Ik ontdek elke dag meer. Heel fijn dat je een whatsapp bericht kunt inspreken, de tekst verschijnt op je scherm en voor de ontvanger in de app, ideaal. De stappenteller, hartslagmeter en de meter voor het zuurstofgehalte van het bloed waren voor mij een belangrijke reden om een smart watch te gaan proberen. En in de praktijk blijkt dat heel fijn te zijn en gemakkelijk in gebruik. Er komt een puntje in je scherm te staan bij een nieuw bericht. Swipen van beneden naar boven en je ziet de berichten. Kwam er vandaag achter dat wanneer je van boven naar beneden swipet, je heel snel bij instellingen, batterij, geluid etc. komt. De batterij laadt supersnel op, in ongeveer een half uur tijd ben je klaar. Ik heb het idee dat ik nog steeds niet alle mogelijkheden ontdekt hebt, maar ben erg enthousiast . Het horloge ziet er ook nog eens mooi uit met een grijze band , een duidelijke wijzerplaat en slechts 3 bedieningsknoppen aan de zijkant. De inlegde steentjes rondom de wijzerplaat geven het horloge een sjiek aanzien. Inmiddels weer wat ervaringen verder. Heb geprobeerd wat meer uit Google Fit te halen. Met name de stappenteller zou ik graag geactiveerd zien. Dat is me gelukt, maar kreeg daarna geen meldingen van WhatsApp meer. Na drie dagen puzzelen en zelfs de telefoon naar fabrieksinstellingen terug brengen bleek het opnieuw opstarten van zowel het horloge als mijn telefoon , de oplossing te zijn. Ben nu wel wat huiverig om weer met Google Fit aan de slag te gaan.

Heb jij ook een Fossil Gen 6 Display FTW4059 44mm RVS (RVS)?

Vraag & Aanbod