Samsung Cinematic Q-series HW-Q950A

€ 778,-
Specificaties Soundbar met 2x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Samsung Cinematic Q-series HW-Q950A Review

rotjeknor54 9 januari 2022, 247 views Product gekocht

Samsung Cinematic Q-series HW-Q950A

Ik zou eigenlijk 5 sterren willen geven, maar er zijn een paar beperkingen icm the frame. Als je in de z.g. art mode de soundbar wilt gebruiken voor bijv airplay, of spotify connect dan gaat dat niet. Via een lastige omweg lukt het een beetje. Meer connectiviteit van Samsung verwacht

Pluspunten

• geluid
  • installatie gemak

Minpunten

• spotify connect
  • airplay
  • display boven

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik zou eigenlijk 5 sterren willen geven, maar er zijn een paar beperkingen in mijn geval, waardoor ik deze soundbar maar 3 sterren geef.

Om met de voor mij belangrijkste te beginnen, in combinatie met the frame, werkt de soundbar niet goed.
Als je in de z.g. art mode de soundbar wil gebruiken voor bijv airplay, of spotify connect, dan dat gaat dat niet. Soundbar verschijnt wel als uitvoer apparaat, maar disconnect na 1-2 seconden.

Via een lastige omweg lukt het een beetje. Eerst de TV aanzetten, dan 2-3 sec wachten, airplay kiezen op je mobiel, en dan tv weer in de art mode zetten.

Bij samsung leerde ik via het forum, dat wanneer de tv in Art Mode staat hij toch een geluidssignaal stuurt naar de soundbar, die zo blokkeert voor airplay o.i.d. Een duidelijke fout die helaas nog niet hersteld is. (jan 2022)

Je zou van een combinatie van +/- 3K toch beter verwachten.

Alexa heb in niet aan de praat kunnen krijgen, soundbar reageert niet op steminput.

Om positief te eindigen. Dolby Atmos is geweldig, met een goede opstelling van de boxen waar je je in echte bioscoop zaal voelt. Zeker een aanrader als je niet zoals ik ook de frame/ in art mode wil gebruiken

Heb jij ook een Samsung Cinematic Q-series HW-Q950A?