Logitech Harmony 300i Review

bubble_bobbleNewbie 21 september 2010, laatste update op 21 september 2010, 966 views

Logitech Harmony 300i

Pluspunten

• simpel
  • goede prijs/kwaliteit
  • snel in gebruik

Minpunten

• kan standaard geen functies van bv. DVD programmeren in TV/Sat/Aux stand (maar er is een workaround)

Configuratie Score: 4
Tot voor kort gebruikten we 4 verschillende AB's voor 4 verschillende apparaten. In het verleden wel eens een universele AB gebruikt, maar dat viel vaak tegen door het matige gebruiksgemak.

Wat een prettig apparaat is de Harmony 300!

Zoals beschreven door Logitech was het:
- aansluiten
- apparaten selecteren
- opslaan
- gebruiken

In mijn geval werkte >90% van de functionaliteiten die de andere AB's hadden uitstekend. Daar waar nodig kan je de Harmony 300 programmeren met losse commando's uit andere AB's.

Verwacht geen functionaliteit zoals op de duurdere Harmony modellen, maar daar is de prijs natuurlijk ook niet naar.

Een klein nadeel van de huidige opzet is het gebruikt van bijvoorbeeld de play/pause knop in de TV stand. Deze knoppen blijven blanco nadat de AB standaard is geinstalleerd. Je kunt wel functies toevoegen, maar alleen selecteren uit de lijst van het geactiveerde apparaat. De play/pause van de DVD AB is dus wel bekend bij Logitech, maar alleen te gebruiken in de DVD stand.

Ik heb bovenstaande opgelost door de betreffende knoppen in de TV stand te programmeren met de losse AB's, zodat ik ook in de TV stand de play/pause etc. van de DVD speler kan bedienen. UIteraard zijn hieraan beperkingen, aangezien de links/rechts/op/neer functionaliteit op beide apparaten aanwezig zijn.

Heb jij ook een Logitech Harmony 300i?

Ik snap niet waarom je een DVD wilt bedienen in TV stand.
Mja, ben het eens met Ayo_Technology: dat gaat ook het principe van "Activities" bij Logitech wat tegen...