MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

€ 319,-
Specificaties Socket 1700 • ATX • Intel Z690 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4 Review

m-designz 8 januari 2022, laatste update op 9 januari 2022, 189 views Product gekocht

MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4

Mooi moederbord, bouwkwaliteit m2 standoffs mag wel wat beter

Pluspunten

• Wifi
  • IO Shield
  • veel aanslutingen

Minpunten

• standoff m2 slots niet al te steving

Layout Score: 4
Voor mijn nieuwe build heb ik dit moederbord gekocht vanwege de gekoelde m2 slots en de lga1700 socket. ik gebruik hem in combinatie met een i7-12700k. Ik heb gekozen voor de ddr4 variant omdat ddr5 nog altijd niet goed leverbaar en prijzig is.

Het bord ziet er goed uit en de aansluitingen zitten op logische plekken. 1 nadeel is wel dat bij 2 van de 4 m2 slots, tijdens het losschroeven van de schroef welke m2 ssd vasthoud, de standoff van het moederbord loskwam, waardoor het niet meer mogelijk is daar een m2 ssd kaart in te stoppen. De bouwkwaliteit mag dus wel wat beter.

Verder niks te klagen, bord doet wat het moet doen.

Heb jij ook een MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4?

de standoff van het moedrbord loskwam, waardoor het niet meer mogelijk is daar ene m2 ssd kaart in te stoppen.
Ik zou garantie of geld terug claimen. Dat mag echt niet gebeuren. Ik bedoel je kocht het bord vanwege de m2 slots?
Kwam de standoff los als in: die brak af of had je deze (mee) losgedraaid wat ook nog wel eens gebeurd met standoff s? (Omdat je het over bouwkwaliteit hebt, ga ik er vooralsnog van uit dat ie is afgebroken)
@SpiceWorm Inderdaad mag dat niet gebeuren en zou ik hem terug moeten sturen. maar als ik eenmaal al het spul thuis heb staan wil ik toch graag meteen aan de gang... ik had nog genoeg m2 slots over voor de 2 ssd's die ik had... je hebt dus absoluut gelijk, maar mijn eigenwijze ik wilde zsm deze pc in elkaar hebben.

@Robus Ik denk dat ik die standoff's mee losgedraaid heb, bij het losdraaien van die schroef die erin zit bleek dat de schroef niet los was, maar de hele standoff zeg maar.