TP-Link Tapo C310

€ 42,90
Specificaties Draadloze buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

TP-Link Tapo C310 Review

CeesBak 8 januari 2022, laatste update op 9 januari 2022, 2.394 views Product gekocht

TP-Link Tapo C310

Gekocht vanwege de goede spec's / prijs verhouding. Verbluffend beeld. Goede mogelijkheden.

Pluspunten

• Heel mooi beeld overdag
  • Mooi beeld nacht (Zwart/Wit)
  • Gemakkelijk te installeren Goede App
  • Opslag op Camera met SDHC Kaart
  • Heen en weer praten via de App

Minpunten

• Bewegingsdetectie te gevoelig

Kwaliteit Score: 5
Gemonteerd bij voordeur als andere oplossing voor een slimme deurbel met camera. Vast bedraad met UTP.

Zit een mogelijkheid op om te "bellen" via je telefoon/tablet met iemand voor de deur. Werkt acceptabel, niet geweldig.Het geluid is heel blikkerig. Op een flat, als de camera binnen zit is het waarschijnlijk goed bruikbaar.

Bewegingsdetectie zeer (te) gevoelig. Dit gebruik ik niet vanwege de bladeren die in het beeld voorkomen en bij een zuchtje wind bewegen. Wel de mogelijkheid een denkbeeldige lijn(en) in te stellen waarna de App waarschuwt als die lijn wordt overschreden. Dat werkt voor mij prima.

Ben aan het onderzoeken om de beelden op te slaan op een server via ONVIF.

Heb jij ook een TP-Link Tapo C310?

Vraag & Aanbod

Dat het beeld prima is bij daglicht geloof ik wel, dat doet inmiddels iedere camera wel goed.
Maar hoe is het beeld in de nacht / donker ?
Voor de duidelijkheid een foto toegevoegd. Het beeld is zeker scherp maar wel zwart/wit. Op de camera zitten twee infrarood leds die aan zijn in de nacht.
Is deze camera ook te gebruiken als observatiecamera voor bijvoorbeeld een volière? Ik wil gewoon de hele dag live mee kunnen kijken.
Jazeker, via de App natuurlijk. Maar ook via VLC media player als je kiest voor media en dan netwerk stream openen. Hiervoor geef je de camera een naam en een gebruikersnaam/paswoord. Ook het IP adres van de camera opzoeken en liefst vast instellen.Het adres van de media stream is:

rtsp://NaamCamera:wachtwoord@192.168.XXX.XXX:554/stream1

Let op het wachtwoord mag geen haakjes zoals {}[]()<> bevatten.

Ook het geluid kan je dan horen. Helaas laat de kwaliteit van de microfoon te wensen over.
Succes!
Ik had hier even een vraagje over. Heb 4 Tapo C210’s besteld voor de Marklin setup van een vriend. Het zou allemaal lokaal te bekijken zijn dus niet remote nodig. Nu vroeg ik mij af of de camera data verbruikt van je ISP wanneer je de app gebruikt tegenover als je VLC gebruikt? Want ik heb sowieso de app nodig om de camera in te stellen maar ik hoop dat ik met de 4 camera’s mijn vriend zijn datapakket niet leegtrek. Ik ben zelf een leek in netwerk/verbruik, vandaar deze vraag. Want ik las dat 1 camera tot 300MB/uur verbruikt maar hopelijk is dat niet permanent? Alvast bedankt!
Bij mijn installatie is dit geen issue. Misschien kan je, wanneer de camera(s) zijn geconfigureerd, de ip te blokkeren naar het internet?