Dell S3422DWG Zwart

€ 492,-
Specificaties 34" • 3440x1440 • 144Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

Dell S3422DWG Zwart Review

Philip_Janssen 8 januari 2022, laatste update op 8 augustus 2022, 483 views Product gekocht

Dell S3422DWG Zwart

Een mooi scherm en wat mij betreft een veilige aanschaf: het scherm kijkt prettig, kleuren calibratie "out of the box" is naar mijn beleving (niet gemeten) keurig en met 3 jaar garantie op defecten en dode pixels kun je haast niet fout.

Pluspunten

• Kleuren "out-of-the-box"
  • Helderheid
  • Garantie

Minpunten

• Scherm had wat hoger gemogen

Ik kom van een Dell U2311 monitor af en dan is dit wel een flinke stap voorwaarts. De resolutie is flink hoger, de helderheid is hoger en het 144Hz paneel geeft veel rust aan m'n ogen, vergeleken met het oude 60Hz paneel van de U2311.
Ik heb geen meet apparatuur, dus ik kan de helderheid en kleurechtheid van het scherm niet testen, maar ik ben tevreden met de calibratie "out-of-the-box". De kromming in het scherm is even wennen, maar na een paar dagen wil ik eigenlijk niet anders meer. Wel is het belangrijk dat je op een redelijke afstand van het scherm zit, om optimaal te kunnen genieten van de kromming.
Het scherm wordt gebruikt voor thuiswerken en wat games. Bij het draaien van office-achtige applicaties en de meeste websites merk je echt wat een enorm breed scherm dit is. Het is bijna zonde hoeveel loze ruimte je hebt op dit scherm. Gelukkig is er op GoT een AutoHotKey script te vinden waarmee je het scherm kunt opdelen in zones en zo 2 of 3 applicaties naast elkaar op je scherm kunt toveren. Ideaal! In games is enige gewenning ook nodig: omdat het scherm zo breed is zit de mini-map in diverse games nu zo ver buiten m'n gezichtsveld dat het me echt tijd kost om erop te kijken. Dus het formaat heeft ook nadelen.
Voor wat betreft ontwerp: het is een rustig, zakelijk scherm om te zien, hoewel de voet nog een kleine hint geeft dat dit misschien toch wel een gaming monitor is. Het scherm is kantelbaar en in hoogte verstelbaar, hoewel die hoogte wat mij betreft wat beperk is: ik had het scherm graag nog wat hoger gehad. Het totale gewicht is best fors, maar de behuizing en voet voelen degelijk aan dus dat heft elkaar wat mij betreft mooi op.

Zonder deze monitor te hebben vergeleken met zijn tegenhangers van Samsung en LG, durf ik rustig te zeggen dat je geen miskoop doet aan dit scherm. Ik zou er zelfs nog wel eentje bij willen, als ik eerlijk ben.

Op het moment dat ik deze review schreef, had ik het scherm ruim 2 weken in gebruik.

Edit: Dode pixel garantie voorwaarden kun je vinden op https://www.dell.com/supp...or-dell-beeldschermpixels

Edit 08-08-2022: Het scherm bevalt nog altijd uitstekend. Nog geen dode pixels of andere problemen gehad, dus nog altijd meer dan tevreden.

Heb jij ook een Dell S3422DWG Zwart?