Trust GXT 130

€ 32,36
Specificaties Radiogestuurde muis en 2.400dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Trust GXT 130 Review

linksquest 8 januari 2022, 101 views Product gekocht

Trust GXT 130

Pluspunten

• Veel functies
  • Mooi design
  • Lekker snel
  • Niet duur
  • Ligt prima in de handen

Minpunten

• Geen software
  • Kwetsbaar

Als je op de PC gaat gamen, dan heb je een goede muis nodig. Muizen heb je in allerlei soorten, kleuren en maten. De een heeft nog meer knoppen dan de ander, en zit er verschil tussen bedraad en draadloos. In deze review kijk ik met jullie naar de Trust GXT 130 Ranoo draadloze Gaming muis.

Nu hoor ik de laatste jaren dat men liever bedraad doet gamen dan draadloos, dit zou voornamelijk te maken hebben met eventuele vertraging. Hoewel we hier praten om een 100ste tot een 1000ste van een seconde, zijn er gamers die dit meteen merken. Ik zelf speel voornamelijk single player en heb er daardoor wat minder last van, en om eerlijk te zijn, heb ik bij het online game er ook nooit last van gehad.

Comfortabel

De Trust GXT 130 Ranoo sprak mij aan vanwege zijn uiterlijk, ik vond hem er mooi uit zien en de prijs van €21,99 vond ik erg mooi. Ik vond hem persoonlijk erg goed in de handen liggen en hij bewoog erg prettig, de rubberen coating zorgt daarbij voor optimale grip en controle. Zowel op shooters als point en click games vond ik de muis erg prettig en snel reageren. Hij heeft een on, off en Eco stand. Waarbij Eco de muis gebruiken is zonder verlichting en on de muis gebruiken met verlichting. Na een tijdje niet gebruiken gaat de muis op een soort van slaapstand, waardoor je even op een knop moet drukken voor je hem weer kunt gebruiken.

Uiterlijk

De Trust is zoals eerder vermeld een draadloze Gaming muis, deze met de bij behoorde dongel geleverd wordt. Hij kan tot maar liefs 8 meter van de dongel zonder problemen gebruikt worden. De muis is voorzien van negen game-knoppen, deze je per spel naar eigen smaak kunt instellen, verder heeft hij ledverlichting, een scrol-button en knoppen om de snelheid van de muis aan te passen. Er zit ook een knop op deze muis speciaal voor shooters, hierdoor kun je 2x schieten met 1 klik.

Geen Software

Deze software komt zonder software, en dat betekent dat hij heel makkelijk te installeren is, dongel in PC doen en gebruiken maar. Helaas kun je hierdoor geen knoppen standaard instellen en zal deze nooit van een update verzorgd worden. Nu is dat updaten nog niet zo spannend, maar bij een muis met zo veel knoppen was een software om hem in te stellen, als was het als optie, wel mooi meegenomen.

Kwetsbaar

Ondanks al dat leuke spul en vooral een mooie prijs, is de muis erg kwetsbaar. Ik heb er zelf net 1 week plezier van gehad voor hij al kapotging. Ik dacht de eerste keer dat de batterijen leeg waren en had er nieuwe in gestopt, hij heeft het toen nog 1 uurtje gedaan en toen weer niks. Andere batterijen geprobeerd maar helaas hij deed niks meer. De Eco stand deed het nog met moeite, maar de on stand deed niks meer, ook de verlichting wilde niet meer aan gaan.

Ze zeggen wel eens, goedkoop is duurkoop, en vaak klopt dat ook wel. Ik wil nu niet zeggen dat dit voor deze Trust ook geld, want het zou best eens kunnen gaan om een fabrieksfoutje, maar je verwacht niet dat zoiets zo snel al kapotgaat. Hoewel ik dit in het verleden ook eens heb gehad met een HP-muis, deze was heel eenvoudig en was na 3 weken ook al kapot. Wie zal het zeggen, erg jammer want ik vond het een prima muis.

Heb jij ook een Trust GXT 130?

Ik gebruik de mijne al meer dan een jaar met plezier. Prima muis voor de prijs