Imou Cell 2 Zwart

Specificaties Draadloze buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Imou Cell 2 Zwart Review

JustRosa14Testpanel 7 januari 2022, 187 views Testpanel

Imou Cell 2 Zwart

De beeldkwaliteit van de camera is fantastisch, alleen het opzetten van de software is wat ingewikkeld. De software is enigszins pijnlijk en het opzetten is lastig. Als het eenmaal loopt is de software redelijk intuitief. De camera heeft een aantal leuke en goede functies, ook het nachtzicht is erg goed.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Featureset
  • Nachtzicht

Minpunten

• Software
  • Handleiding

Kwaliteit Score: 4
De camera heeft een ontzettend goede beeldkwaliteit, met nachtzicht en meer functies. Het opzetten van de software kost aanzienlijk veel tijd, en is niet intuitief. Nadat de boel is opgezet werkt het fantastisch.

Beeldkwaliteit & nachtzicht
De beeldkwaliteit is ontzettend goed, zelfs 's avonds zonder licht is het toch duidelijk om te zien wie er voor de deur staat.

Batterijduur
De batterijduur heb ik nog niet naar claims kunnen testen, gezien er geclaimd wordt dat de batterij tot wel 6 maanden mee gaat.

Featureset
Er zijn een aantal leuke features aanwezig, zoals een alarm (volgens mijn hond luid zat). Verder heeft de camera een spotlight, deze had iets feller gemogen maar hij werkt toch voldoende. Verder is het erg handig om te kunnen terugpraten via de camera, al heb ik dat persoonlijk nog niet nodig gehad.

Software & handleiding
Het enige wat ik een beetje teleurstellend vond aan de camera was de software. Toen ik de doos openmaakte probeerde ik hem uiteraard gelijk aan te zetten, en ik vond het erg jammer dat het niet zo intuitief werkte. Het verplicht moeten maken van een account is begrijpelijk maar vind ik persoonlijk jammer. De software lijkt af en toe haast naar het nederlands vertaald.

Detectie
De human detection werkt ontzettend goed, ook in het donker. Je kunt hier ook acties aan koppelen, zoals een lichtje aanzetten bij beweging. Gemonteerd bij de voordeur is dit in het donker prettig, niet alleen heb ik zelf een lampje als ik thuis kom, maar het heeft wellicht ook een afschrikwekkend effect voor zij die met mindere intenties (zouden) komen.

Naast de in mijn ogen frustrerende software werkt de camera perfect. Alle features voldoen aan de verwachting en na het opzetten heb je er haast geen omkijken meer naar.

Heb jij ook een Imou Cell 2 Zwart?

Vraag & Aanbod