Sandisk Ultra Fit USB 3.1 256GB Zwart Review

TweakMac 7 januari 2022, laatste update op 8 januari 2022, 224 views Product gekocht

Sandisk Ultra Fit USB 3.1 256GB Zwart

Klein, goedkoop, voor mij snel genoeg. Alleen niet erg betrouwbaar. Viel op alle poorten van mijn MacBook Pro af en toe weg.

Pluspunten

• goedkoop per GB
  • erg klein
  • snel zat voor particulier gebruik

Minpunten

• niet robuust, te plastic
  • klein genoeg om kwijt te raken
  • viel af en toe weg

Ik had eerst de 128GB-versie, die ik permanent in mijn MacBook Pro had zitten als back-up, Mac-geformatteerd en versleuteld. Daar was ik erg tevreden over, nooit problemen mee gehad, lekker klein, kon in de usb-poort blijven zitten. Omdat ik behoefte had aan meer ruimte de 256GB gekocht. Die is in tegenstelling tot de 128GB-versie geheel van kunststof gemaakt.

In combinatie met de warmte-ontwikkeling (hij wordt gewoon heet) was dat misschien de reden dat de stick regelmatig spontaan het contact met de Mac verloor bij het lezen (op beide USB-poorten getest en gebeurde op allebei). Behoorlijk irritant, maar ik heb er nooit data door verloren. Het kan aan dit exemplaar hebben gelegen. Ik heb de lees- en schrijfsnelheid nooit gemeten, maar ik vond het lekker snel gaan, vergelijkbaar/sneller dan naar externe hd via USB3.0 of Thunderbolt.

Inmiddels ben ik hem verloren, ik twijfelde tussen dezelfde kopen, of een alternatief zoeken. Omdat de Samsung verder uitsteekt en duurder is heb ik toch de Sandisk gekocht (op 7 januari 2022 33,90 inclusief verzendkosten).

Heb jij ook een Sandisk Ultra Fit USB 3.1 256GB Zwart?

Ik zou gaan voor Samsung FIT Plus MUF-256AB dat sneller leest en geheel van metaal is op de usb-aansluiting.
Ik begrijp wel dat die verder uitsteekt. Ik ga eerst eens vergelijken.
Ik heb er ook een aantal van gehad en deze zijn bij mij allemaal 'overleden'. Niet betrouwbaar dus. Ik zou als ik jou was nog even verder kijken.
Slecht minpunt klein 'genoeg om kwijt te raken''
als je een kleintje koopt moet je niet mekkeren dat ie klein is