1 review

Huawei Watch GT 3, 42mm Goud (Goud)

€ 229,-
Specificaties Android, iOS compatibel en 35g - Bekijk alle specificaties

Huawei Watch GT 3, 42mm Goud (Goud) Review

Sanny1987 6 januari 2022, laatste update op 7 januari 2022, 860 views Product gekocht

Huawei Watch GT 3, 42mm Goud (Goud)

Een mooi ontwerp, reageert snel en de batterij gaat meerdere dagen mee met alle sensoren en het allways on screen aan. Werkt op HarmonyOS ipv WearOs. Dit is geen probleem, op twee minpunten na: notificaties blijven staan en ik kan niet per app het trilpatroon instellen. Zie mijn uitgebreide review.

Pluspunten

• prachtig design
  • meerdere dagen op een batterij
  • veel sensoren
  • voelt snel aan
  • laad snel op
  • draadloos opladen

Minpunten

• kunt niet per app een trilpatroon instellen
  • notificaties blijven op watch als je ze weghaalt op de telefoon

Ik heb dit horloge op het moment van schrijven 3 weken in mijn bezit. Hier voor had ik een Fossil Gen4 smartwatch, die ook wel aan vervanging toe was.

Dit horloge heeft naar mijn mening het mooiste ontwerp van alle smartwatches die op dit moment te koop zijn. Het bandje past er goed bij en is fijn in gebruik. De standaard watch face voor dit model vind ik tot zover ook de mooiste voor dit model en is hier duidelijk voor gemaakt.

Hij gaat meerdere dagen mee op een accu. Effectief verbruikt hij ongeveer 20% in 24uur. Hierbij meten alle sensoren continu en staat het allways on screen ook aan (die niet eens een helemaal zwarte achtergrond heeft, maar zwartbruin). De grotere 46mm variant schijnt zelfs nog langer mee te gaan. Hij laad snel op en ondersteunt ook draadloos opladen. Zo kan hij door je telefoon opgeladen worden door draadloos reverse charging, handig als je bijvoorbeeld de lader niet bij je hebt op vakantie.

Hij reageert super snel als je dingen wilt doen op je horloge, zoals notificaties bekijken, door het menu heen, apps openen, etc.

Ik heb een screenprotector aangeschaft welke compleet over de bovenkant gaat, inclusief de curve met een zwarte rand. Je ziet en voelt die niet zitten, waardoor het horloge hopelijk langer krasvrij blijft. Een pluspunt dat zulke screenprotectors bestaan!

Het heeft HarmonyOS ipv WearOS, maar als je niet super gehecht bent aan WearOS en Google fit is dat naar mijn mening niet erg.

Wel blijven notificaties op mijn watch staan, ondanks als ik ze weggewerkt heb op mijn telefoon. Als je dan de notificaties tevoorschijn swiped zie je ze dus nog staan tot je ze verwijderd op je watch, mogelijk wordt dat een keer met een update gefixt.

Ik zou ook graag het trilpatronen in willen stellen per app notificatie. als iemand mij belt heeft dat wel een ander langer trilpatroon dan een appje, maar het trilpatroon van de Ring deurbel is bijvoorbeeld gelijk aan die van een appje, en die zou ik liever gelijk hebben aan het bel trilpatroon. Je kunt overgins wel gewoon apps uitsluiten van notificaties op je horloge.

Al met al, ook met de twee minpunten, ben ik erg tevreden over dit horloge. Ik vind vooral de combinatie van het ontwerp, de batterijduur, het aantal sensoren en de snelheid van het OS indrukwekkend.

[foto is met de allways on screen van de 'standaard' watch face van deze versie]

Heb jij ook een Huawei Watch GT 3, 42mm Goud (Goud)?