LG 35WN65C-B Zwart

€ 459,-
Specificaties 35" • 3440x1440 • 100Hz • VA • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 35WN65C-B Zwart Review

addictive_rhymz 6 januari 2022, laatste update op 17 januari 2022, 199 views Product gekocht

LG 35WN65C-B Zwart

Als programmeur is het heerlijk om meerdere lappen code naast elkaar open te hebben staan. Daar is dit scherm dan ook erg voor geschikt. Daarnaast speel ik ook games op dit scherm, en daarbij vind ik de beeldkwaliteit toch tegenvallen, ik kan maar moeilijk aan het beeld wennen.

Pluspunten

• Formaat
  • Voet
  • USB hub

Minpunten

• Beeldkwaliteit

Ik heb dit scherm gekocht nadat ik op kantoor gewend was geraakt aan een Ultrawide scherm. Als programmeur is het heerlijk om meerdere lappen code naast elkaar open te hebben staan. Daar is dit scherm dan ook erg voor geschikt. Wat ook fijn is, is dat hij stevig staat en in hoogte verstelbaar is. Ook de ingebouwde USB hub is een welkome toevoeging.
Daarnaast speel ik ook games op dit scherm, en daarbij vind ik de beeldkwaliteit toch tegenvallen. Men zegt dat VA schermen een goed contrast moeten hebben, maar op het gebied van gamen kan ik toch maar moeilijk aan het beeld wennen. Ook al heb ik zowat alle instellingen al uitgeprobeerd. Achteraf gezien had ik misschien toch voor een IPS paneel moeten gaan, maar die zijn dan wel weer stevig aan de prijs. Ook het switchen van inputs vind ik iets te omslachtig, je kan wel snel het volume van de speakers instellen, maar om van input te switchen moet je 4 keer op de stick drukken.

Edit:
Na nog wat meer met de instellingen aanrommelen toch wel een acceptabele stand gevonden, daarom een ster erbij.

Heb jij ook een LG 35WN65C-B Zwart?

Dit VA scherm heeft absoluut een beter contrast dan het gemiddelde IPS scherm, dus ik denk niet dat je je daaraan stoort. Ik vind wel de standaard kleurenkalibratie een beetje matig. De kijkhoek is ietsje minder dan een IPS scherm (maar wel voldoende). Persoonlijk stoort (tot op zekere hoogte, ik ben gewoon tevreden met dit scherm) de black smearing mij het meest. Dat laatste is een soort ghosting op/met zwarte kleuren, bijvoorbeeld de muis op een zwarte achtergrond.
Hoe heb jij hem afgesteld als ik vragen mag?
Ik heb het scherm in eerste instantie gekalibreerd (met een spyder van een vriend), daar wordt het scherm echt een stuk beter van. Inmiddels een andere PC (dus niet meer gekalibreerd) waar ik vooral de gamma wat lager heb gezet, daardoor komt het contrast een stuk beter uit. Scherm is vrij flets uit fabriek.
Aha, ja ik heb geen hardware maar inderdaad het gamma al op 1 staan.