1 review

Dumpy & Bumpy, Windows

Niet beschikbaar
Specificaties Nintendo Switch • Puzzel • 3 jaar - Bekijk alle specificaties

Dumpy & Bumpy, Windows Review

linksquest 6 januari 2022, 179 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.linksquest schreef afgelopen jaar 72 reviews, waarvan 9% gesponsord.

Dumpy & Bumpy, Windows

Pluspunten

• Grappig spel
  • Uitdagende puzzels
  • Genoeg afwisseling
  • Kleurrijk en leuke muziek

Minpunten

• Geen hint als je echt vast zit
  • Muziek kan eentonig worden

Gameplay Score: 4
Beeld Score: 4
Geluid Score: 4
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Toen ik Dumpy & Bumpy op Twitter voorbij zag komen, moest ik in eerste instantie denken de draakjes van Bubble Bobble. Maar als je naar de gameplay kijkt, dan is het toch een hele andere soort game. Wat voor game het precies is, maar vooral of het een leuke game is, ga ik vertellen in deze review.

Om te beginnen, wie zijn nu Dumpy & Bumpy. Dit zijn 2 dinosaurussen waarmee je puzzels gaat oplossen. Naast het oplossen van puzzels, moet je soms ook een beetje strategisch en vooral snel zijn. Dit klinkt op papier misschien een beetje druk, maar dat is het zeker niet. In eerste instantie lijkt het spel ook wat weg te hebben van Super Mario Bros. 3, en daar moet je meer denken aan de kaart met de levels erop. In totaal zijn er 8 werelden, die ieder een eigen stijl hebben. Elke wereld kent weer 10 levels. Elk level bestaat weer uit unieke puzzel, en deze worden steeds gekker, pittiger en uitdagender. Mocht je het leuk vinden om deze puzzels met 2 man optelossen, dan kan dat, want de game biedt een 2 speler mode, en dat werkt ook best goed. Hoe verder je in het spel komt, hoe meer nieuwe elementen je tegenkomt. Ze heb je pijlen die de blokken die kunt schuiven maar 1 kant op kunt duwen, en later krijg je weer bommen die je nodig hebt voor het kapot maken van blokken. Ook elementen die je dood kunnen maken komen soms wel eens voor, dit houdt het wel leuk en uitdagend.

Gameplay

De besturing is vrij eenvoudig, alleen moet je soms even aan de knoppen wennen. Want soms wil ik iets doen en dan druk ik per ongeluk op level reset. Gelukkig werkt die knop niet meteen, want deze moet je even ingedrukt houden, maar persoonlijk had ik die 2 knoppen op een schouder functie gezet. De puzzels zijn soms wel wat aan de pittige kant en kunnen soms een beetje frustrerend zijn, vooral als een spook je komt doden omdat je te lang over het level doet. Het spel geeft helaas ook geen hints en kent ook geen hint mode, dus je zult de levels op eigen kracht moeten halen, of je moet hopen dat iemand hem misschien met een Gameplay video heeft gehaald.

Onder de streep zijn de puzzels goed te doen, maar vraagt het soms wel wat tijd. De puzzels zijn zoals ik al zei uitdagend en vooral met 2 man zijn ze erg leuk om te doen. Je kunt tijdens de puzzel ook doodgaan door verschillende obstakels, maar mocht je met 2 man spelen, dan kan de andere doorgaan als eentje doodgaat, beetje een soort van extra leven.

Grafisch

De game heeft een typische 16 bit grafische stijl, dat heel goed past bij deze game. Alles is mooi kleurrijk en duidelijk van elkaar te onderscheiden. Elke wereld heeft zijn eigen stijl en eigen muziek, hoewel de muziek per wereld anders is, heeft deze wel in ieder level steeds dezelfde muziek, dit kan een beetje eentonig worden, maar gelukkig is de muziek wel leuk.

Dumpy & Bumpy is een leuke puzzel game gemaakt door een Indie game ontwikkelaar. De is aardig en speelt best goed weg. Op bepaalde punten is de game misschien iets te moeilijk, vooral omdat je als je echt goed vastzit op geen enkele mogelijkheid. Nu snap ik dat er misschien gamers zijn die dit niet willen, maar het zou mooi geweest zijn als het als een optie erin had gezeten. Voor de rest is het een hele aardige game, die zeker de moeite waard is om eens te spelen.

Heb jij ook een Dumpy & Bumpy, Windows?