HomeWizard Wi-Fi P1 Meter

€ 29,95
Specificaties Elektriciteits- en gasmeter (Wi-Fi) + app - Bekijk alle specificaties

HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Review

masterbas 5 januari 2022, 2.557 views Product gekocht

HomeWizard Wi-Fi P1 Meter

Voordelig in aanschaf. Kwalitatief netjes afgewerkt apparaatje. Ook voor “oudere” slimme meters, maar dan voeding nodig.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Makkelijk in gebruik
  • App werkt vlot
  • Lage abbo kosten per maand

Minpunten

• Snoertje dat in de p1 poort gaat is aan de korte kant kan daarom uitsteken bij sommige meters

Kwaliteit Score: 5
Voor heen altijd toon gehad met zo’n duur abonnement om inzicht te krijgen in mijn verbruik. Na een 2 tal naar was mijn verbruik zo in kaart gebracht dat ik de abonnement op toon had opgezegd (sommige functies kwamen daarna gratis). Nu nieuw huis, maar wilde geen toon, maar wel inzicht. Via een buurman op dit apparaatje gewezen en ben meer dan tevreden. Ik heb ook de abonnement op energy+ genomen á €0,99 p.m. voor nu nog weinig opties, maar hoop dat ze die nog gaan uit breiden. Vind de vergelijking die je wekelijks krijgt erg handig en hoop dat de data opslag voor langere tijd ook goed inzichtelijk blijft, maar dag weten we pas over een jaartje 😁. Zekers een voordelige en simpele aanrader. Heb nu ook de kWh meter aangeschaft ivm de zonnepanelen. Hoop dag dat ook zo zuiver werkt, want nu is alles wat de p1 door geeft precies zoals op de meter staat weer gegeven zonder steeds zeg de standen te checken op de meters.

Heb jij ook een HomeWizard Wi-Fi P1 Meter?

Vraag & Aanbod

Waarom een abbo dienst nemen ipv home assistant?
Gemak zucht en andere mensen in huis 😉
Ik begrijp de toegevoegde waarde ook niet helemaal. Als je toch al een meter of kabel koopt, hang het dan gewoon aan een Raspberry Pi o.i.d. met iets als HomeAssistant of een kant en klaar pakket als https://www.ztatz.nl/p1-monitor/
Fij te horen dat de "HomeWizard Wi-Fi P1 Meter" makkelijk is in aansluiting en gebruik (ik wil er een voor mij zus die digibeet is :) :+ ).

Voor een bedrade aansluiting heb je een "speciale kabel" nodig die geld kost! (RJ naar USB) en Ali is met verzenden ook niet meer zo goedkoop.
Deze "HomeWizard Wi-Fi P1 Meter" draadloze verbinding is een mooie start om bijna "plug&play" je energieverbruik lokaal te meten met een Appje op je smartphone/tablet.
Met "HomeWizard Wi-Fi P1 Meter" kan je ook draadloze verbinding op zetten met je Home Assistant (zie andere reviews). Ook handig als Home Assistant NIET vlak bij je Slimme meter staat.

Ga nog even kijken naar de "concurrent" (ook voor mijzelf) op:

Zie ook:
Slimme meter draadloos verbinden met Home Assistant

Ik ben er voor mijzelf uit:

HomeWizard Wi-Fi P1 Meter:
Is prima als je geen bezwaar hebt tegen de opslag van je gegevens in de Cloud die zij gebruiken en evt. links "van derden" in de app (kan reclame zijn!). Het staat allemaal netje in hun privacyverklaring. Ik kan niet vinden dat de API werkt zonder gebruik te maken van een account in de App (=cloud). Dus daardoor is het allemaal zeer gebruikersvriendelijk (geen technisch instellingen).

Smartgateways
Werkt volgens mij met een lokale verbinding naar Home-Assistant en/of Domoticz (geen cloud).
Is wel wat technisch qua instelling maar denk ik wel iets voor mij.

Nog een andere oplossingen:
Home-Assistant/Marcel Zuidwijk