Magimix Nespresso Inissia M105 Zwart

€ 92,99
Specificaties Pads of capsules-machine voor Nespresso - Bekijk alle specificaties

Magimix Nespresso Inissia M105 Zwart Review

Jvann 3 januari 2022, laatste update op 3 januari 2022, 246 views Product gekregen

Magimix Nespresso Inissia M105 Zwart

De koffie die dit apparaat zet smaakt prima, maar de gebruikerservaring is enigszins teleurstellend en frustrerend.

Pluspunten

• Koffie smaakt prima
  • Compact apparaat
  • Koffie is goed warm

Minpunten

• Hoge geluidsproductie
  • Komt soms alleen een klein laagje koffie uit
  • Geen melding voor leeg waterreservoir
  • Geen melding wanneer apparaat is opgewarmd

Nespresso Magimix

Voor dit koffiezetapparaat heb ik een pad-apparaat gebruikt van €50,-. Mijn eisen zijn dus niet hoog, maar ik ben helaas niet tevreden.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is acceptabel. Alles zit stevig in elkaar en het compartiment waar de gebruikte cups in vallen is eenvoudig te verwijderen. De klep waar de mok op staat is eenvoudig om te kiepen, zodat er ook grotere mokken onder passen. Het gat waar de cupjes in geplaatst moeten worden is niet ideaal. De cupjes vallen er soms incorrect in, waardoor het compartiment verwijderd moet worden om deze weer los te krijgen. Ook trilt het apparaat heel erg tijdens het koffiezetten en is de geluidsproductie erg hoog.

Koffie
De koffie die het apparaat zet is prima. Smaakt goed en de koffie wordt op prima temperatuur gezet. Helaas komt het weleens voor dat er maar een klein laagje koffie uit het apparaat komt, zonder enige duidelijke reden.

Gebruikerservaring
Dit is waar het koffiezetapparaat zijn punten verliest.

Het apparaat heeft geen lampje om aan te geven of het waterreservoir leeg is. Zeer irritant, omdat het apparaat wel koffie zet als er te weinig water in het reservoir zit. Het moet dus automatisme worden om het waterreservoir te controleren voordat een bak koffie wordt gezet. Iets wat snel vergeten wordt bij bijvoorbeeld haast. Daarnaast moet het waterreservoir ook vaak gevuld worden, want deze is vrij klein.

Er zitten twee knoppen op de bovenkant van het apparaat om aan te geven of er een grote of kleine bak koffie gezet moet worden. Het probleem is dat deze pas ingedrukt kunnen worden wanneer het apparaat is opgewarmd. Echter, geeft het apparaat niet aan wanneer dit is gebeurd. Er moet maar geraden worden wanneer de knop ingedrukt kan worden en soms warmt het apparaat helemaal niet op.

Prima koffie, slechte gebruikerservaring. Persoonlijk keer ik liever terug naar mijn oude pad-apparaat.

Heb jij ook een Magimix Nespresso Inissia M105 Zwart?

Ik heb hetzelfde apparaat, het geluid is inderdaad harder dan een normale machine, maar een stabiele rechte ondergrond verhielp bij mij een hoop herrie. Verder

Je weet dat dit niet nodig is toch ;)
Als je een grote kop wil, druk op de knop voor de grote kop. Deze zal oplichten. Zodra deze oplicht, druk je nog een keer en gaat de knop knipperen. Nu maakt begint de machine zelf zodra deze warm is.
Dan denk ik dat mijn apparaat defect is, want de knoppen lichten bij mij helemaal niet op. 8)7
Een van mijn familieleden heeft hetzelfde apparaat en ik herken ook niet wat je zegt, die knoppen lichten op zodra het opwarmen klaar is. Als het opwarmen bezig is, knipperen ze, zodra het klaar is blijven ze aan. Geen water-op melding is inderdaad vervelend, heeft wel eens halve bakken opgeleverd...