eufy Video Doorbell (Battery-Powered) Review

Notaname 3 januari 2022, 383 views Product gekocht

eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Deze bel blijkt bij diverse mensen prima te werken maar er zijn evenzoveel berichten te vinden van kopers die de boel niet fatsoenlijk aan de praat krijgen. Daarvan waren wij er 1.

Pluspunten

• Compleet
  • Betaalbaar
  • Geen abonnement nodig

Minpunten

• Moeizame installatie
  • Functioneert in de meeste gevallen niet.
  • Privacy? Beelden gaan ongevraagd toch de cloud in.

Kwaliteit Score: 1
Voor ons de miskoop van het jaar.

De specificaties van dit setje zien er prachtig uit en is ook betaalbaar en compleet.
We hadden deze bel gekozen vanwege het feit dat hij de beelden lokaal op het basisstation (en achteraf ook in de cloud) opslaat zonder dat hier abonnementskosten aan verbonden zijn.

Echter functioneerde dit setje bij ons ver onder de maat. De bel was 80% van de tijd offline en dan heb je er natuurlijk helemaal niets aan. Als je naderhand in vertwijfeling gaat zoeken online gaat zoeken naar een oplossing voor dit probleem, kom je deze ellende zeer vaak tegen in fora en op websites. Werkt de bel naar behoren dan is de verbinding ontzettend traag en is de bode de straat alweer uit voordat je wat hebt kunnen zeggen.
Ik heb er 6 weken mee lopen stoeien/etteren/klooien. Van zwaardere voeding vanuit de meterkast (24V ipv 8V), extra Mesh router op 1,5 meter geplaatst voor een sterker WiFi signaal. etc. etc. Het werd er niet beter door.

Ook de installatie was een langdurig verhaal. Het basisstation herkende de bel meestal niet. Deze zend geluidssignalen uit en die moeten worden ontvangen door de bel. Het is tweemaal gelukt nadat ik de bel verwijderd had uit het systeem in de hoop dat het beter zou gaan werken bij een herinstallatie, daarna was het einde oefening en zagen ze elkaar niet meer.

Gelukkig was de MediaMarkt erg coulant en hebben ze de Eufy zonder gezeur teruggenomen.

We hebben een Ring Doorbell Pro 2 gekocht en deze werkt vanaf het begin als een tierelier. Ook de installatie was een fluitje van een cent en binnen een paar minuten geregeld.

Heb jij ook een eufy Video Doorbell (Battery-Powered)?

Vraag & Aanbod

Vreemd, ik heb er ook 1 sinds 2 weken en deze was binnen een uur geïnstalleerd. Werkt sindsdien probleemloos. En hij hangt dan nog bij ons tegenover de openbare weg. Met de instellingen was het even proberen wat het beste werkt maar sindsdien hebben we geen aanbellers gemist.
Ik mis met de Eufy doorbell ook alle aanbellers omdat het te lang duurt voordat ik een melding krijg op de Eufy app. De latency is meer dan 10 seconden. De postbesteller is dan al lang weer vertrokken. Ik onderschrijf de review van Notaname dan ook volledig.
Hier werkt hij perfect.
En welke cloud? Wordt bij mij gewoon locaal opgeslagen, in tegenstelling tot Ring.