1 review

Lenco DIR-250BK

€ 189,84
Specificaties Digitale radio met WiFi - Bekijk alle specificaties

Lenco DIR-250BK Review

huugie 3 januari 2022, laatste update op 6 januari 2022, 509 views Product gekocht

Lenco DIR-250BK

Het is een mooi product om te zien, helaas had het wel last van vastlopers.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Bediening makkelijk via de app
  • Lichtgewicht, maar voelt toch wel redelijk robuust

Minpunten

• Soms helemaal geen geluid en moest de stekker er uit

Geluidskwaliteit Score: 3
Het is in de paar dagen dat ik het had meerdere malen voorgekomen dat na het aanzetten vanuit de standby stand er helemaal geen geluid geproduceerd werd, verbinding met internet werkte niet. Ik moest dan het apparaat uit het stopcontact halen en op die manier hard resetten, en dat is niet handig in een kast waar alle aansluitingen aan de achterkant zitten.

Heb jij ook een Lenco DIR-250BK?

Het bovengenoemde probleem van vastlopers kan ik bevestigen bij het gebruik van internet-radio.
In de periode van 3 dagen dat ik de radio in gebruiuk heb, heb ik nog geen dat onafgebroken kunnen luisteren. Een gekozen zender stopt abrupt na een paar uur. De enige remedie is dan de voeding uit het stopcontact halen of de voedingsplug uit de radio.
Ook heb ik meegemaakt dat een goed werkende bedrade netwerkverbinding er mee stopt. Er verschijnt dan een rood kruis door het WLAN symbooltje. Ook dan helpt alleen power uit/aan. Let wel: de on/off drukknop helpt niet.
Ik heb deze Lenco DIR-250 Internet + Dab en FM radio vorig jaar november gekocht, vlak nadat Ziggo de analoge zenders van de kabel afgegooid had in mijn woonplaats.

Ik ben tevreden over het apparaat. Qua opstelling stond hij in mijn installatie niet op de goede plek ( helemaal onderop ). Ik heb nu mijn Platenspeler verhuisd naar mijn tweede HIFI Installatie en de radio bovenop de plank gezet.

Algemene indruk, het apparaat heeft een mooie maat om in een ouderwetse HIFI opstelling te passen indien nodig. Maar los oogt hij ook mooi qua design en heeft een chique uitstraling.

Er zijn veel mogelijkheden waar ik tot op heden nog niet helemaal ( streaming via de smartphone of laptop ) van gebruik gemaakt heb.
  • Internetradio
  • DAB + ontvangst
  • FM ontvangst
  • streaming muziek
De internetverbinding maken met password naar de router was vrij eenvoudig in te voeren, met Wifi heeft hij een uitstekende ontvangst ( mag ook wel want hij staat slechts 2 meter van de router af bij mij ), maar dat kan ook bekabeld.

Ontvangst van DAB radio is goed te noemen met de bijgeleverde antenne. FM probeer ik niet uit, daar kan ikzelf met mijn receiver ook nog wel de Nederlandse zenders mee ontvangen.

Hij heeft een mooie display met veel mogelijkheden ( zelfs het weer kan je in stand-by voorbij laten komen met de tijd display, en zelfs de aandelenmarkt als je dit interessante info vindt).

Zoals boven reeds vermeld is heeft hij af en toe een vastloper, waarbij je een totale reset moet doen door de stekker eruit te halen ( bij mij vrij makkelijk bij te komen ), maar dat komt niet vaak voor.

Al met al een dikke voldoende, deze voor de toekomst bestendige HIFI Apparaat.
Hier de Lenco DIR140 DW. Geluid is plots gstopt in alle modi, FM, DAB, INternet ... De radio toont in het venstertje dat er enesignaal is maar niets te horen. Een jaar ou, net niet meer onder waarborg. :-(