1 review

Yealink WH62 DECT Draadloze Headset DUAL TEAMS (Zwart)

€ 151,50
Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Yealink WH62 DECT Draadloze Headset DUAL TEAMS (Zwart) Review

Rolo1977 3 januari 2022, laatste update op 3 januari 2022, 299 views Product gekocht

Yealink WH62 DECT Draadloze Headset DUAL TEAMS (Zwart)

Dit apparaat heeft mij totaal verrast, goede kwaliteit op alle vlakken!

Pluspunten

• Kwaliteit: geluid, batterij en materiaal
  • Bereik
  • Oplaadstation

Minpunten

• Had het eerder moeten aanschaffen...

In eerste instantie sta ik sceptisch tegen dit soort apparaten... dat heeft te maken met audio kwaliteit, batterij duur en verdere ondersteuning.
Dus heb ik voor Teams calls veel gebruik gemaakt van mijn game setup: Creative Sound Blaster X g6 icm met een Sennheiser HD599 en Mod Mic. Dus ik heb best een hoge standaard op alle vlakken.

Het enige wat ik miste is het mobiel zijn... De calls van tegenwoordig zijn veel langer en er zijn er ook meer! Dus op zoek naar een oplossing. Hier en daar wat tips gekregen van vrienden en collega's. Veel van deze apparaten worden via de bedrijven aangeschaft en worden en deals gesloten. Ik kan er zelf naar zoeken en mijn eigen afwegingen maken.

Mijn keuze viel op dit merk: Yealink... goede reviews op YouTube en de prijs toch een flink stuk lager dan zijn directe concurrenten. Ook een grote plus is het oplaadstation, dat is toch makkelijker dan met USB kabeltjes te prutsen.

Nu heb ik deze HW62 een tweetal maanden en ik heb er geen moment spijt van. Nooit klachten gehad dat mijn geluidskwaliteit is veranderd, de 'Noise Cancelling' functie werkt goed, en ik hoor ook iedereen goed. Kan er zonder er naar te kijken een lange dag mee werken, in de avond weer op de lader en zo heb ik altijd een headset die klaar is voor gebruik.
Leuke extraatjes zijn de knoppen/LEDs op het laadstation die aangeven of je een call hebt die actief is, je kan 'muten' of op 'hold' zetten. Meeste basis functies zitten ook op de headset zelf.

Het bereik is echt iets wat mij positief heeft verrast, aangezien ik voor mijn werk ook langs klanten ga en dan iets in de auto heb liggen, wat ik dan toch nodig heb tijdens een call. Loop ik nu gewoon naar de auto en kan ik het pakken zonder dat de verbinding maar een stroring geeft. Het gebruik van DECT ten op zichten van Bluetooth is hier dus een top keuze. Zelfs 2 verdiepingen met beton is geen probleem. Dus koffie halen is geen enkel probleem :-)

Al met al een top aankoop, ik verwacht er nog lang plezier van te hebben!
En kan het enkel aanbevelen :-)

Heb jij ook een Yealink WH62 DECT Draadloze Headset DUAL TEAMS (Zwart)?

Je noemt Bereik als pluspunt, kan je daar iets specifieker over zijn?
Hoi FireDrunk,

Ja, een valide punt, dat zal ik nog er aan toevoegen.
Hier alvast wat ik daar mee bedoel: Aangezien er gebruik gemaakt wordt van DECT is en geen bluetooth, is het bereik erg groot. Zelfs diverse verdiepingen zonder storing, ik kan zelfs naar buiten gaan naar mijn schuur of auto zonder dat de verbinding maar een kleine verstoring geeft.