1 review

Denon AVR-X1700H DAB

€ 719,-
Specificaties 7.2-kanaals met 80W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Denon AVR-X1700H DAB Review

Saekerhett 2 januari 2022, 3.790 views Product gekocht

Denon AVR-X1700H DAB

Complete receiver voorzien van alle toeters en bellen en geen HDMI-bug meer!

Pluspunten

• Hoogwaardige kwaliteit
  • Vrij van HDMI-bug
  • 8k60 ready
  • Meer dan voldoende vermogen
  • Audyssey
  • DAB

Minpunten

• Setup menu aan verfrissing toe
  • Prijs op moment van schrijven

Geluidskwaliteit Score: 5
Prima surround receiver die voorzien is van de laatste snufjes op audio- en videogebied. Vrij van de HDMI-bug die vorig jaar bekend werd en heeft drie 8k60-ingangen. Meer dan voldoende vermogen voor een woonkamer. Gebruik hem i.c.m. mijn Dali Zensor 7 + 1 + Vokal 5.1-systeem. Kamercorrectie wederom zeer eenvoudig in te stellen met Audyssey. DAB/DAB+ werkt ook prima met de meegeleverde antenne.

Kortom, een perfecte surround receiver die voorbereid is op de nabije toekomst. Het enige echte nadeel is op dit moment de prijs, maar die zal vast enkele honderden euro's zakken als de chiptekorten weggewerkt zijn. Voor nu is het helaas niet anders en als je op zoek bent naar een surround receiver die voorzien is van alle laatste snufjes, moet je bij deze zijn.

Heb jij ook een Denon AVR-X1700H DAB?

Als ik het goed begrijp heeft deze receiver naast DAB+ ook internetradio (TuneIn)ingebouwd. Hoe gemakkelijk is het om dit aan te zetten (na eenmaal te hebben ingesteld)? Kan je gewoon de aan/uit-knop indrukken en de radio (DAB/internet) start, of moet je alsnog met de afstandsbediening in de weer?
Volgens mij onthoudt de receiver de laatste bron, dus dat is vrij makkelijk. Daarnaast zit er een knop op de afstandsbediening waar je elke bron kan kiezen. Vrij simpel allemaal dus.
Bedankt! Dan denk ik dat dit is wat ik zoek :)
Hi Saekerhett,

Hoe is de audessey afstelling voor de subwoofer? Heb je deze nog zelf moeten tweaken? Ik heb dat bij de X2400h na aantal correcties/pogingen zelf moeten bijstellen. Ik lees in andere reviews dat de subwoofer meting/afstelling niet helemaal ideaal is bij deze receiver. Ik heb em desondanks besteld, dus we gaan het zien. Maar was benieuwd naar jouw ervaring.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de calibratie gedaan heb en het daarna prima vond klinken. Heb geen aanvullende instellingen gedaan. Welke afstelling bedoel je precies? Want dan kan ik dat ook even controleren hier.
Ja ik bedoel de calibratie excuses. las op andere forums dat de audessey calibratie de subwoofer erg zacht instelt. Ik heb dat met X2400h ook gehad, heb deze achteraf moeten aanpassen. Vandaar mijn vraag, of je dat bij deze ook hebt meegemaakt.