Dell UltraSharp U4021QW Zilver, Zwart

€ 1.530,55
Specificaties 39,7" • 5120x2160 • 60Hz • IPS • 8ms - Bekijk alle specificaties

Dell UltraSharp U4021QW Zilver, Zwart Review

Lordy79 2 januari 2022, 936 views Product gekocht

Dell UltraSharp U4021QW Zilver, Zwart

Fantastisch scherm maar erg prijzig.

Pluspunten

• Zeer scherp
  • Zo groot en breed als 2 losse schermen

Minpunten

• Het is 1 scherm
  • Hoge prijs

Ik wilde een groot scherm IPV twee losse waar ik al jaren mee werk en wilde dan ook 'klaar' zijn dus ook een hoge resolutie en groot.
Alles wat ik wilde is uitgekomen maar het grote nadeel van van twee schermen naar een gaan is dat je maar een scherm hebt. Ik gebruik RDP voor mijn werk maar doe ook wat dingen lokaal en het voordeel van 2 schermen is dat je 1 voor RDP en 1 voor lokaal gebruikt.
Bezint dus eer je begint.
Deze week ga ik toch een van de oude schermen in portrait formaat ernaast zetten.

Heb jij ook een Dell UltraSharp U4021QW Zilver, Zwart?

Wellicht heb je wat aan de Dell Display Manager?
Dan kun je je scherm in verschillende vlakken indelen. Ik gebruik het ook voor mijn 32” wide scherm.

Ik heb wat tijd gehad om erin te duiken en inderdaad, twee schermen op een vlak werkt prima.

Maar wat ook een oplossing was/is, is gebruik van een laptop. Die heeft natuurlijk van zichzelf een scherm waar ik de niet RDP zaken op kunnen.

En het scherm ook als USB switch gebruiken zodat ik mijn vaste PC (privé) kan gebruiken of mijn zakelijke laptop. Werkt echt heel mooi al zou ik het liefst nog een hotkey willen op mijn keyboard dat het scherm interpreteert als switchen naar andere input. Maar misschien bestaat dat maar heb t nog niet ontdekt.
En hoe bevalt het schermpje nog? Je kunt toch mooi je rdp sessie in een venster doen ipv fullscreen. Ruimte zat toch?

[Reactie gewijzigd door roT- op 5 februari 2022 00:28]

Ja dat kan en ga ik zeker eens proberen.
Het is echt een schitterend scherm en ben er elke dag nog blij mee. Super investering.
Heb je toevallig een foto? :D
Nee, sorry. Maar ik zie de meerwaarde daar ook niet van.