1 review

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D, 3DS

€ 43,71
Specificaties 3DS • Actie, Avontuur, RPG • 12 jaar - Bekijk alle specificaties

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D, 3DS Review

linksquest 1 januari 2022, laatste update op 1 januari 2022, 208 views Product gekocht

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D, 3DS

Pluspunten

• Goede gameplay
  • Bekende muziek
  • Goede verbeteringen
  • Grafisch prachtig geworden
  • Extra savepoints
  • Steen die hints geeft

Minpunten

• De tijd druk blijft toch een minpunt

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 5
In 2000 probeerde een grote boze maan via de Nintendo 64 de wereld te vernietigen, maar het lukte hem gelukkig niet. In 2015 probeerde hij het opnieuw, maar nu in 3D via de Nintendo 3DS. Lukt het Link nu ook dit keer weer om onze wereld te redden?

The Legend of Zelda: Majora’s Mask word niet door iedereen met open armen opgevangen. Dit komt voornamelijk omdat deze afwijkt van andere Zelda games. Plus dat je met een tijd druk zit, maakt het er al helemaal niet leuker op. Dit zijn dingen die de game anders maken, maar niet perse slechter. De maan stort neer en het is aan jouw om deze tegen te houden, hier heb jij 72 uur voor. Maar alsof dat niet genoeg is, zit Skullkid je ook nog eens dwars. Want hij steelt niet alleen jouw paart en Ocarina, maar veranderd je ook nog eens in een Duke Link. Het transformeren, het vinden en gebruiken van Maskers is iets dat van extreem belang is in deze Zelda game. Met hulp van kaarten expert “Tingle”, die voor het eerst in Majora’s Mask tegen kwam, moet jij het in 3 dagen voor elkaar zien te krijgen. Mocht je toch tijd te kort hebben, dan kun je via je “Ocarina of Time” terug in de tijd rijzen en opnieuw beginnen. Je raakt alleen je Rupees en item voorraad kwijt, maskers en voortgang gaan gelukkig niet verloren.

Gameplay

De besturing vond ik persoonlijk op de Nintendo 64 al dik in orde, en het speelt ook goed weg op de “New Nintendo 3DS XL”. En net als bij de remake van Ocarina of Time, heb je met hulp van het Touch Screen extra item snelkoppelingen. Waar je op de Nintendo 64 slechts 3 items tegelijk kon selecteren, zijn het er dit keer 5, waarvan de Ocarina een vaste plaats heeft, dus je kunt er 4 zelf aanpassen. Ook een voordeel van een dubbel scherm is dat je nu standaard de kaart bij de hand hebt, zo hoef je niet telkens op start te drukken om hem te kunnen zien. Ondanks dat ik hem gespeeld heb op de New 3DS, speelt de game ook op de gewone 3DS en 2DS perfect. De gevechten, het schieten en het bewegen voelt vloeiend aan, en daar kan ik niks slechts over zeggen. Mocht je vast komen te zitten, dan heb je een hulp steen die je korte hints laat zien, zodat je uiteindelijk toch verder kunt spelen. En mocht je dan nog moeite hebben omdat de tijd te kort is, dan is het misschien handig om met mensen en vogelverschrikkers te praten. Want zo leer je dat je er een liedje is, die je achterste voren moet spelen, zodat je dubbele tijd krijgt. Zeker handig als je bepaalde tempels moet doen.

Grafisch

Grafisch is het een hele mooie opgepoetste game, ook hier kan ik geen negatieve feedback op geven. Het 3D is persoonlijk nog mooier dan in Ocarina of Time 3D, en dat is gewoon al geweldig. Als je de verschillen naast elkaar houd, dan ze je pas echt hoe mooi het opgepoetst is worden. Het is best lastig te omschrijven, daarom dat ik deze video erbij voeg.

De omgeving, muziek en geluidseffecten zijn opgepoetst, maar niet veranderd, en dat vind ik heel goed gedaan. Het bekende aanwezig laten en het alleen verbeteren. Toppie gewoon.

Ik ben gewoon heel eerlijk, ondanks dat ik een echte Zelda Fan ben, is Majora’s Mask een van de moeilijkste die ik gespeeld heb. Sommige mensen vinden hem helemaal niks, maar ik vind het toch een hele mooie en aparte Zelda. Ik heb zelf de Special Edition gekocht, waarvan een Unboxing op deze blog staat, omdat ik het gewoon een geweldige titel vind. En naast mijn mooie New Nintendo 3DS XL Majora’s Mask Editie, waarvan ook een Unboxing op deze blog staat, is voor mij 2015 al heel goed begonnen. Ik heb net als op de Nintendo 64 ook dit weer enorm genoten van deze Zelda game.

Heb jij ook een The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D, 3DS?