TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

€ 129,95
Specificaties WiFi-ac • 2-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack) Review

chippie777 1 januari 2022, laatste update op 1 januari 2022, 828 views Product gekocht

TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Deze set via Ziggo (gratis) in bruikleen ter vervanging van mijn airport expressen (2x) Set doet het boven verwachting goed in combinatie met mijn ziggo abonnement (300 / 30 Mbps). Ik heb nu overal in huis prima bereik en behaal de maximale snelheid ook draadloos.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Maximale snelheid in het hele huis
  • via ziggo goedkoop te krijgen/lenen
  • prijs kwaliteit verhouding is zeer goed

Minpunten

• weinig instel mogelijkheden
  • tp-link account nodig

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 5
Via Ziggo de Deco M4 (3 pack) gratis in bruikleen ter vervanging van mijn airport express (2x). Het installeren was niet heel moeilijk. De Deco's vervangen mijn airport expressen die echt niet meer van deze tijd zijn. Ik heb het wifi op mijn ziggo modem/router uitgezet en de eerste Deco, via de tp-link app, geïnstalleerd. Dat verliep zonder problemen, de tweede deco kwam op de plaats van de eerste airport express en ook dat verliep zonder problemen. Maar bij nummer 3 kreeg ik toch problemen, dat ding wilde maar niet goed gekoppeld worden aan mijn netwerk. Uiteindelijk bleek dat het probleem bij mijzelf lag. Ik heb de deco's als access points ingesteld en bedraad aangesloten in mijn netwerk. Je moet er dan voor zorgen dat de hoofd deco is aangesloten op een netwerk switch en niet direct op het ziggo modem, anders gebeuren er onverklaarbare dingen. Ik had dat dus in eerste instantie de hoofd deco direct op het modem gezet en dat was dus niet goed. Nadat ik het de hoof deco op een netwerk switch had staan kreeg ik ook deco 3 correct aan de praat.
Het wifi in mijn huis is nu meer dan prima, ik haal overal in huis de beloofde snelheid welke bij mijn ziggo abo hoort (330 Mbps)
De deco's zijn access point mode vrij eenvoudig, veel kun je niet instellen, maar het doet wat het moet doen: maximale snelheid en bereikbaarheid in het hele huis. Nadeel is dat je een tp-link account nodig hebt om met de tp-link app aan de slag te gaan. Een ander nadeel is dat je geen verschillende netwerken kunt maken, ik had namelijk een apart 2,4 en 5 Ghz netwerk en een gast netwerk. Het is met deze deco's alleen maar mogelijk een gastnetwerk en gewoon netwerk te maken. Je ziet geen onderscheid tussen het 2,4 en 5 Ghz netwerk. Heel erg is het niet want het werkt gewoon maar ik zou kunnen voorstellen dat sommige tweakers dit een nadeel vinden. Sowieso is er weinig in te stellen, daar voor moet je niet bij deze oplossing zijn. Maar voor de prijs (99 euro via ziggo en soms gratis) is het een meer dan goede set.

Heb jij ook een TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)?