Logitech MX Master 3 Grafiet (met Unifying-ontvanger)

€ 97,99
Specificaties Bluetooth muis en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX Master 3 Grafiet (met Unifying-ontvanger) Review

SRI 30 december 2021, 195 views Product gekocht

Logitech MX Master 3 Grafiet (met Unifying-ontvanger)

Prima muis, maar voelt ten opzichte van mijn oude bedrade muis wel als een stapje terug soms.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Vertical scrollen en duim toets...
  • USB-c

Minpunten

• Geen dpi sneltoetsen
  • ... die ik echter nooit gebruikt

Ik heb deze muis gekocht als vervanger van mijn bedrade muis en eventueel van mijn magic mouse. Deze muis verbind gemakkelijk met drie verschillende apparaten. Beetje onpraktisch is dat ze hiervoor een knopje hebben onderop de muis, ik denk dat ze ook makkelijk gewoon drie knopjes hadden kunnen doen zoals op hun toetsenbord, maar dat is echt een klein dingetje.

Als vervanger voor mijn magic mouse is hij uiteindelijk afgevallen, ik maak veel gebruik van de gestures en die mis ik gewoon met deze muis.

Een ander groot verlies is dat deze muis geen dpi schakelaar heeft. Mijn vorige muis kon tot maximaal vijf verschillende standen hebben. Ideaal met games om even te schakelen. Nu moet ik het per game in de settings tweaken. Ook even snel schakelen als je wat andere reactie snelheid wilt (anyway sniping here?) dan kan dat helaas niet.

Hier tegenover hebben heb ik nu wel een nieuwe duimtoets die vijf functies kan hebben (gewoon indrukken of indrukken en omhoog/omlaag/links/rechts met de muis gaan). Zelf leg ik normaal mijn duim net iets anders (meer tegen de muis aan) waardoor het indrukken niet lekker gaat en ik of hard moet duwen en beetje naar buiten draaien met mijn duim, of mijn duim anders moet leggen. Ook voelt het voor mij niet natuurlijk aan, logischer (naar mijn idee) was geweest als de toets niet omlaag was geweest maar naar binnen toe (soort van in je muis knijpen met je duim). Zelf merk ik dat ik deze toets dan ook helemaal nooit gebruik.

Nog een nieuw iets is de horizontale scroller. Deze zou eventueel wat gestures kunnen vervangen van de magic mouse maar werkt bij lange na niet zo lekker. Praktisch gezien merk ik dat ik deze ook helemaal niet gebruik.

Het scrollwiel zelf werkt prima, hij gaat ook automatisch naar free scroll als je hem een hard 'draait' waardoor hij langer door scrolt. Je kan hem ook altijd op free spin zetten indien wenselijk.

Onderaan de streep moet ik zeggen dat ondanks dat het een goede muis is ik wel teleurgesteld ben. Je betaalt er flinke duit voor en naar mijn gevoel doet ie het niet beter dan mijn meer dan vijf jaar oudere muis (misschien wel tien jaar oud). Persoonlijk zou ik zeggen dat je wellicht voor hetzelfde geld of minder een betere muis kan krijgen.

Heb jij ook een Logitech MX Master 3 Grafiet (met Unifying-ontvanger)?