MSI GL65 9SD-007NL

Niet beschikbaar
Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

MSI GL65 9SD-007NL Review

linksquest 30 december 2021, 109 views Product gekocht

MSI GL65 9SD-007NL

Deze MSI leek me een hele leuke keuze, en met betrekking tot de Specificaties een mooie laptop voor een prijs van €1199,-. Helaas maakt de laptop te veel lawaai, blaast hij veel warme lucht uit en is het geluid een stuk minder.

Pluspunten

• Inhoud waar voor je geld.
  • Mooi design.
  • Bijna geen voor geïnstalleerde programma’s.
  • Toetsenbord verlichting.
  • Lekker snel

Minpunten

• Maakt te veel lawaai.
  • Word erg warm, ook het toetsenbord.
  • Geluid is matig.

Na jaren alleen op consoles te hebben gespeeld wilde ik toch weer eens graag wat games op een PC spelen, omdat ik zelf geen plaats heb voor een desktop, leek een laptop voor mij de beste keuze. Na veel onderzoek kwam ik uit op de MSI GL65 9SD-007NL Gaming laptop, en in deze review ga ik hier wat over vertellen.

Om eerlijk te zijn, is dit voor mij de eerste keer dat ik een review van een laptop ga doen, dus ik probeer het zo uitgebreid mogelijk te behandelen. Bij het zoeken naar een laptop heb ik verschillende afwegingen gemaakt, wat ga ik spelen, hoelang moet hij meegaan, wat wil ik er minimaal in hebben en wat mag hij maximaal kosten. Ik ben verschillende winkels afgegaan en heb veel onderzoek op internet gedaan. Toen ik alle punten had samengevoegd kwam ik uit op de MSI GL65 9SD-007NL.

Design

Ik moet zeggen, de steelseries uiterlijk sprak me wel aan. Ik vond hem vrij degelijk, mooie kleine randen rondom het scherm, en een fatsoenlijk toetsenbord met een numeriek erbij. Het toetsenbord typt goed weg, en de rode let verlichting dat ingebouwd zit maak het helemaal af. Aan de onderkant zie je een groot paneel waar je 2 grote ventilators ziet zitten, dus aan de koeling is gedacht. Het scherm is een 1080p full HD en brengt voor mij de kleuren mooi naar voren.

Het geluid is matig, het klinkt goed, maar is best zacht. Mijn telefoon maakt beter geluid dan de laptop, wat persoonlijk wel jammer is. Maar ook vanwege de ventilators is dit een gemiste kans, hier kom ik later in de review op terug.

Kracht

Een van de dingen waar ik op lette was de grafische kaart, en daar kwam ik uit op een GTX 1660 Ti van Nvidia, voor de processor twijfelde ik nog tussen Intel en AMD. Uit eindelijk kwam ik op de Intel I7 9de generatie uit en deze deed precies wat hij moest doen. De 16 GB werk geheugen maakte het plaatje helemaal kompleet. Met gewone werkzaamheden en het spelen van spelen merkte ik nergens dat hij het niet aan kon. Wel bleef het spel Roller Coater Tycoon World afslaan, maar dat was ook het enige spel en ga er dan ook van uit dat het meer aan het spel lag.

Specificaties

TV aansluiten

Het aansluiten aan de TV werkt eenvoudig, maar daar is het dan ook mee gezegd. Ik had namelijk verschillende games geprobeerd maar ik merkte dat de laptop met de tv-mode 2/3 van zijn kracht verloor. Zo draait de laptop bijvoorbeeld Gears of War 4 op Ultra High met 90 frames gemiddeld, maar in de tv-mode zakt dat terug naar High met 30 frames. Heb verschillende instellingen geprobeerd maar dit wilde niet lukken. De tv-functie is leuk voor films en eenvoudige zaken, maar om met een controller op de TV te game helaas niet haalbaar.

Lawaai

Een groot min punt van deze MSI GL65 9SD-007NL is toch het lawaai. De ventilators van deze laptop draait bijna de hele tijd om redelijk wat vermogen, ook als hij niks aan het doen is. Bij het spelen van een simpele games als Trackmania Canyon, maakt de laptop een behoorlijk lawaai, dit kun je vergelijken met een afzuigkap die op vol vermogen draait. Ook hier heb ik verschillende instellingen geprobeerd maar helaas, het lawaai bleef. Ik heb onderzoek op internet gedaan en daar melden meerdere mensen dit probleem met dit type laptop. Er waren mensen die melden dat de laptop makkelijk boven de 60 decibels uit kwam, en dat is wel extreem. Zie ook onderstaande foto van een stukje dat ik gevonden had.

Deze MSI GL65 9SD-007NL leek me een hele leuke keuze, en met betrekking tot de Specificaties een mooie laptop voor een prijs van €1199,-. Helaas maakt de laptop te veel lawaai, blaast hij veel warme lucht uit en is het geluid een stuk minder waardoor het voor mij niet de laptop is waar ik nu naar zocht. Ik heb daarom ook besloten deze laptop terug te sturen, mede omdat ik vaak ik de woonkamer zit en mijn gezin door dat lawaai er last van hebben. Begrijp me niet verkeerd, het is geen verkeerde laptop, maar voor z’n bedrag had ik net iets meer verwacht.

Heb jij ook een MSI GL65 9SD-007NL?