Xiaomi Mi TV Stick 8GB

€ 40,95
Specificaties WiFi • 8GB - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi TV Stick 8GB Review

HTT-Thalan 29 december 2021, 440 views Product gekocht

Xiaomi Mi TV Stick 8GB

Zonder uitzondering een van de meest waardeloze producten die ik de laatste jaren heb gekocht.

Pluspunten

• ik moet een pluspunt ingeven?

Minpunten

• sloom
  • word warm
  • onstabiel

Het begon geweldig: Veel apps, verving dus een hoop apparaten (home box ziggo, ps3 voor netflix etc) en klein dus past achterin de TV. Beetje sloom. Maar dat werd al gauw erger. We zijn nu 6+ maanden verder en het kreng is gewoon onbruikbaar geworden.

- de helft van de keren dat hij opstart verliest hij internetverbinding (wifi of stick herstarten)
- apps crashen nog wel eens

maar het meest irritante, en wat hem echt onbruikbaar maakt, is dat het ding zo ongelofelijk sloom is dat het echt niet grappig meer is. Niet alleen hebben apps soms minuten nodig om te starten, iets simpels als scrollen door media of play/pause duurt soms enkele, tot tien seconden per keer dat je drukt. Films stotteren bij het afspelen en als je dan uit frustratie op pauze wil drukken reageert het ding gewoon helemáál niet meer. Gewoon nada.

Het is misschien maar een apparaatje van 40-50 euro, maar het is echt zonde geld, je hebt er niks aan.

Heb jij ook een Xiaomi Mi TV Stick 8GB?

Vraag & Aanbod

Ik mis in je (te minimale) review de essentiële informatie waardoor het voor ons als lezer duidelijk wordt dat deze echt niet goed is.
- Met welke producten, is het een TV, en welke dan, is het een oude of een smartTV, zo ja welke dan?
- Hoe is jouw wifi geregeld in huis? Staat jouw router ver weg of in de meterkast, zijn allemaal omstandigheden die beïnvloedbaar zijn in goede werking, wifi of bt is mooi, maar niet altijd beter dan bekabelt. Goede wifi in huis, komt meer bij kijken dan je provider router.
- Geen foto;s in de review waar dingen of menu's begrijpelijk verklaard uit kunnen worden.
- Je omschrijft de crashes niet, waar ging het fout en maak er een korte 'short' video van.
- Hoe reageert klanten of product support? Welke bronnen heb je geraadpleegd?
Succes :*)
De sloomheid van het apparaat is de dealbreaker. Deze is niet afhankelijk van mijn wifi snelheid of het bereik daarvan, bovendien zou mijn Unify netwerk met 4 access points dan ook issues moeten geven met de Nvidia Shield in de huiskamer (die verder van een AP hangt dan dit ding, als we pedant willen zijn) of de andere 10+ wifi gebruikers.

Wat voor TV eraan hangt is ook totaal niet relevant aangezien het een self-contained HDMI media player is (en het gebruik van een externe voeding is getest, voor het geval de tv-usb door te weinig amperage voor throttling zou zorgen).

Crashes - crash to desktop, simpelweg. De app slaat vast omdat het apparaat er zo lang over doet een actie uit te voeren dat er een time-out optreed.

Dit is letterlijke het enige device in het hele huishouden dat zich niet gedraagt zoals ik mag verwachten. Oh nee, wacht. Ik heb nog een Xiaomi Redmi 5 in de la liggen die dezelfde symptomen vertoont. Misschien een verband ;).

Werkelijk, het feit dat het ding onbruikbaar traag functioneert, blijkbaar te wijten aan een ontwerpfout:

is reden genoeg hem niet te overwegen. Ik ben niet van plan een apparaat open te knippen om er een externe heatsink aan te hangen, dat is gewoon onzin voor een commercieel verkrijgbaar device.