Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US)

Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US) Review

Quicksilver 28 december 2021, 161 views Product gekocht

Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US)

Voor het eerst een mechanisch toetsenbord gekocht, na jaren op een tweedehands logitech G-toetsenbord te hebben gewerkt (en gegamed). Wat een verademing. Top kwaliteit, een RGB geweld en belangrijkste; heerlijk typen.

Pluspunten

• Toetsaanslag
  • Niet te luid
  • Solide
  • Mooie afwerking

Minpunten

• Software werkt niet op MacOS
  • Vergt wat wennen

Uitpakken
Na een poosje wachten op de DHL meneer was daar het pakketje. Of moet ik zeggen pakket. Het weegt nogal wat namelijk en is ook niet al te klein. Maar ik wilde bewust een toetsenbord met numpad, want ik gebruik het graag.
In de doos, die makkelijk open ging, zat het bord, extra keycaps voor wasd- en pijltjestoetsen, een polssteun en wat handleidingen.
Eerste indruk
De kabel die er bij komt zijn eigenlijk twee kabels, eentje voor de plank en eentje voor de usb passthrough. Dit maakt dat de kabel dik en stug is. Ben wel blij dat ie lang genoeg is, en dat aangegeven staat welke aansluiting waarvoor dient.
Ik was aangenaam verrast door de polssteun (die komt met een rubberen met die aan twee zijden magnetisch vast te klikken is in de polssteunhouder). Met de polssteun er is het een stevig gevaarte. Daarover: de afwerking is ook helemaal top, metalen plaat, volumeknop van metaal. Het voelt allemaal erg solide aan.
Het belangrijkste: typen
En dan waar het eindelijk allemaal om gaat: het daadwerkelijke typen op het toetsenbord. Dat gaat echt heerlijk. Eerst wel even wennen aan de hoogte van het bord. Maar als je er eenmaal in zit dan gaat het super. De aanslagen zijn accuraat en ik het niet het idee dat ik vaak mis typ. Helemaal fijn. Pluspunt ook dat de aanslagen niet zo hard klikken als ik van sommige anderen hoor (via discord oid).
RGB for dayssss
Iets wat natuurlijk ook niet mag ontbreken zijn kleurtjes. Veel kleurtjes. En veel opties. De software (iCue) is ontzettend uitgebreid. Ben er nog steeds mee aan het klooien. Je kan profielen van anderen importeren, en bijna alles aanpassen. Was aan het experimenteren met de Philips Hue koppeling en voordat ik wist waren alle lampen in het huis (dus niet alleen op mijn kantoor) mee aan het feesten. Daar was niet iedereen in huis even blij mee, dus dat wordt iets voor later.
Voorlopige conclusie
Solide, lekker typend toetsenbord. Aanrader.

Heb jij ook een Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US)?